تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

گروسی: شورای حکام درباره صدور قطعنامه در مورد ایران تصمیم گیری خواهد کرد ولی به نظر من نیازی نیست

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری گفت: توافق با تهران امکان نظارت منظم بر تاسیسات ایران را فراهم می‌کند.

رافائل گروسی

  رویداد۲۴ رافائل گروسی در این کنفرانس گفت که توافق با تهران امکان نظارت منظم بر تاسیسات ایران را فراهم می‌کند.

گروسی در ادمه افزود: ما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: من به شورای حکام نظرات و دیدگاه‌هایم را ارائه خواهم کرد به آن‌ها چیز‌هایی را که بدست آوردم توضیح خواهم داد و آن‌ها المان‌های جدیدی را در اختیار خواهند داشت و آن‌ها درباره صدور قطعنامه تصمیم گیری خواهند کرد.
بیشتر بخوانید: روسیه: توافق جدید ایران و گروسی به آژانس کمک خواهد کرد از برنامه اتمی ایران مطلع باشد
گروسی افزود: نیازی به صدور قطعنامه نیست. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: مذاکرات من با مدیرکل آژانس انرژی اتمی ایران بسیار صریح بوده و این مذاکرات سازنده بود. به نظر می‌رسد که با این توافق فضایی برای دیپلماسی فراهم شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال ایجاد راه حل است. الان یک مسیر در برابر ما قرار دارد و ما دیدار‌های دیگری خواهیم داشت.

وی افزود: لازم است با دولت ایران در مورد مسائل حل نشده به گفتگو بنشینیم. ما به کار دیپلماتیک در پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیاز داریم. توافق امروز ما با ایران طولانی مدت نیست و نمی‌توانیم مدت آن را تعیین کنیم. این توافق، راه را برای تلاش‌های دیپلماتیک باز می‌کند

او در ادامه گفت: ما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می‌کنیم. ما از همه امکانات فنی برای به دست آوردن اطلاعات و نظارت بر تاسیسات ایران برخورداریم.

گروسی گفت: من دعوت نامه‌ای دریافت کرده ام و به زودی به تهران باز می‌گردم تا در مورد مسائل حل نشده مربوط به اورانیوم کشف شده در ایران صحبت کنم.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
بعد از رفتن ایشون از ایران نتیجه معلوم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
آفرین مسوولان ایران چه نوکرهای خوبی هستند که جایی رو که پهپادهی آمریکایی-اسراییلی زدند را دوربین آمریکایی-اسراییلی نصب می کنند تا دفعه بعد دقیق تر نشونه بگیرند. بارکلا به این همه حماقت.
نظرات شما
پیشخوان