تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

جزئیات دیدار بشار اسد و پوتین در کاخ کرملین/ پوتین به اسد: انتخابات اخیر نشان داد که مردم به شما اعتماد دارند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه دیدار کرد. بنابر گزارش‌ها رهبران دو کشور در مورد حمایت نظامی روسیه از دولت اسد در شش سال گذشته و همچنین به دست گرفتن کنترل مناطق تحت تصرف شورشیان صحبت کردند.

جزئیات دیدار بشار اسد و پوتین در کاخ کرملین/ پوتین به اسد: انتخابات اخیر نشان داد که مردم به شما اعتماد دارند
رویداد۲۴بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه دیدار کرد.

 رهبران دو کشور در مورد حمایت نظامی روسیه از دولت اسد در شش سال گذشته و همچنین به دست گرفتن کنترل مناطق تحت تصرف شورشیان صحبت کردند.

بنابر اعلام روسیه، این دیدار روز دوشنبه انجام شده است.

بشار اسد در این دیدار از رهبر روسیه برای توقف آنچه او گسترش تروریسم در سوریه دانست، تشکر کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در ابتدای دیدار با بشار اسد گفت: «من خیلی خوشحالم که یک بار دیگر در مسکو از شما استقبال می‌کنم. مهم‌تر از هر چیز دیگر من دوست دارم به شما به خاطر روز تولدتان که اخیرا بود، تبریک بگویم».

پوتین همچنین با تبریک پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه افزود: «این یک نتیجه خیلی خوب در انتخابات ریاست جمهوری بود. نتایج (این انتخابات) نشان می‌دهد که مردم به شما اعتماد دارند، به رغم همه مشکلات سال‌های گذشته و فجایع سال‌های گذشته، آن‌ها (مردم سوریه) هنوز روند بهبود و بازگشت به یک زندگی عادی را با شما مرتبط می‌دانند».

او گفت: «متاسفانه هنوز کانون‌های مقاومت تروریست‌ها وجود دارد که نه تنها بخشی از خاک را تحت کنترل دارند بلکه به ترور غیرنظامیان نیز ادامه می‌دهند. با این وجود، مهاجران به طور فعال به مناطق آزاد شده برمی‌گردند. وقتی به دعوت شما در سوریه بودم، با چشمان خودم دیدم که مردم به طور فعال خانه‌های خود را بازسازی می‌کنند و فعالانه تلاش می‌کنند تا به معنای کامل کلمه به یک زندگی آرام برگردند».

پوتین گفت: در نتیجه تلاش‌های مشترک روسیه و سوریه ضرباتی شدید به تروریست‌ها زده شد و دولت سوریه اکنون بر بیش از ۹۰ درصد از سرزمین این کشور کنترل دارد.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «تلاش‌های مشترک ما قلمرو اصلی و بخش اعظم سرزمین جمهوری سوریه را آزاد کرد. تروریست‌ها خسارت‌های بسیار جدی و قابل توجهی متحمل شده‌اند و دولت سوریه به ریاست شما ۹۰ درصد از خاک این کشور را تحت کنترل خود دارد».

ولادیمیر پوتین با بشار اسد درباره حضور غیرقانونی نیرو‌های مسلح کشور‌های خارجی در سوریه هم صحبت کرد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان