تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
تصمیم دولت همزمان با بازگشایی مدارس:

واکسیناسیون نوجوانان و تزریق دُز سوم به افراد بالای ۵۰ سال در انگلیس

دولت انگلیس هم زمان با بازگشایی مدارس تصمیم گرفته تا برای جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا در این کشور نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را در برابر این ویروس واکسینه و به افراد بالای ۵۰ سال هم دُز سوم را تزریق کند.

واکسیناسیون نوجوانان و تزریق دُز سوم به افراد بالای ۵۰ سال در انگلیس

رویداد۲۴ این بخشی از سیاست دولت بوریس جانسون برای مقابله با کرونا در زمستانی «طولانی و غیر قابل پیش‌بینی» است. نخست وزیر انگلیس امروز در نشست خبری روزانه دولت تائید خواهد کرد که بالغ بر ۳۲ میلیون شهروند بالای ۵۰ سال واکسن فایزر بیونتک و مدرنا دریافت خواهد کرد تا ایمنی بدن آن‌ها در برابر کرونا حفظ شود.

بر اساس طرح تقویتی دولت علیه کرونا که از هفته آینده آغاز خواهد شد، به شهروندانی که شش ماه پیش آخرین دُز واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند، دُز جدید تزریق می‌شود. این طرح هم طبق روال سابق، شهروندان سالمند و بالای ۸۰ سال را در اولویت قرار داده است.

در همین حال سازمان خدمات درمان انگلیس کار تزریق واکسن برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را آغاز خواهد کرد. پروفسور کریس ویتی مشاور ارشد دولت در مسائل پزشکی ضمن تائید این اقدام تصریح کرده که واکسیناسیون نوجوانان باعث جلوگیری از اخلال در روند آموزش و پرورش نسل آینده می‌شود. او با این حال خاطر نشان کرده که تصمیم‌گیری درباره مشارکت دانش‌آموزان در این طرح بر عهده خانواده‌ها خواهد بود.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلیس که تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات دارو‌ها و محصولات بهداشتی انگلیس فعالیت می‌کند پیشتر اعلام کرد که هرچند منافع بهداشتی تزریق واکسن نوجوانان نسبت به خطرات آن بیشتر است، اما مزایای آن در مقیاس اجرای یک طرح سراسری چشمگیر نیست. این سازمان در عوض توصیه کرده که نوجوانان دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات قلبی یا آسم واکسینه شوند.

با این حال دولت تصمیم گرفته تا این طرح را به صورت سراسری اجرا کرده و معتقد است که امکان جلب رضایت افکار عمومی وجود دارد. این برای اولین بار است که دولت مخالف نظر مشاوران خود عمل می‌کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که پیشنهاد مشاور ارشد دولت در زمینه واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال را پذیرفته است. وی تصریح کرد که این اقدام مانع سرایت بیشتر ویروس در مدارس خواهد شد و دانش‌آموزان را ایمن نگه می‌دارد.

تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیون بزرگسال در انگلیس دُز نخست واکسن ضد کرونا را دریافت کرده و از این تعداد ۴۳ میلیون نفر هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان