تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

ناشتا واکسن نزنيد

 يک فوق تخصص مهندسي ژنتيک با اشاره به اينکه تمام دريافت‌کنندگان واکسن بايد قبل از تزريق غذاي مناسب و کافي بخورند، تاکيد کرد که ناشتا واکسن نزنيد.

عوارض تزریق واکسن کرونا

رویداد۲۴ دکتر علي کرمي با بيان اينکه مصرف مايعات زياد مانند آب و آبميوه‌هاي طبيعي پس از تزريق واکسن بسيار ضروري و مفيد است گفت: افرادي که با حالت ناشتا واکسن مي‌زنند، معمولا عوارض بيشتري مثل سرگيجه و بي‌حالي را تجربه مي‌کنند.

وي با اشاره به اين که ميزان بروز عوارض به عملکرد سيستم ايمني بدن ارتباط مستقيم دارند، اظهار داشت: افرادي که سبک زندگي سالم دارند - تغذيه و تحرک و سالم و سطح استرس پايين - عوارض بسيار کمي را پس از تزريق واکسن تزريق مي‌کنند.

وي که در يک برنامه راديويي صحبت مي کرد، با اشاره به اين که افرادي که نسبت به مواد مختلف آلرژي دارند بايد با نظر پزشک در انتخاب واکسن دقت کنند، بار ديگر توصيه کرد: تمام دريافت‌کنندگان واکسن بايد قبل از تزريق غذاي مناسب و کافي بخورند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اين که وضعيت ژنتيک و فيزيولوژي در بروز عوارض واکسن مؤثر هستند، اظهار کرد: «درد موضعي محل تزريق» و «قرمز شدن محل تزريق» و «بدن درد سطحي» و «تب» و «احساس بي‌حالي» از جمله شايع‌ترين عوارض واکسن‌هاي کرونا هستند که در صورت بروز تا يکي دو روز پس از تزريق برطرف مي‌شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان