تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

۸۶ درصد ايراني‌ها از واکسن استقبال مي‌کنند

رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي گفت: مطالعه درمورد پذيرش واکسن کرونا در جامعه شهري و روستايي ايران نشان مي‌دهد که به‌طور ميانگين ۸۶ درصد شهروندان پذيرش واکسن کرونا دارند و از واکسيناسيون استقبال مي‌کنند.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ حميدرضا خانکه رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با بيان اينکه افرادي که واکسن مي‌زنند، دچار ابتلا به نوع شديد بيماري و مرگ بر اثر کرونا نمي‌شوند، افزود: به عبارتي اين شاخص‌ها با تزريق واکسن کرونا کاهش پيدا مي‌کند.

وي افزود: نظام سلامت در کشورهايي که واکسيناسيون گسترده انجام داده‌اند بار کمتري را متحمل شده است.

رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي تاکيد کرد: ۷۶ درصد مرگ‌هاي کرونايي مربوط به افراد بالاي ۷۰ سال است و ۱۲ درصد از اين آمار مربوط افرادي بوده که تمايل به زدن واکسن نداشتند، تصريح کرد: هم اکنون ۱۲ درصد شهروندان به شدت در مقابل تزريق واکسن مقاوم هستند.

خانکه ادامه داد: البته جريان مخالف واکسن در تمام دنيا از جمله ايران وجود دارد و به نظر مي‌رسد رسانه‌ها بايد بيشتر در مورد فوايد زدن واکسن کرونا اطلاع رساني صحيح و علمي کنند.

وي همچنين گفت: رسانه ها بايد اثرات مفيد و موثر واکسيناسيون را که تاکنون به اثبات رسيده را براي مردم تبيين کنند.

وي افزود: هرچند ناشناخته‌هايي در مورد واکسن کرونا وجود دارد اما تاکنون اثرات مثبت آنها به اثبات رسيده است.


بیشتر بخوانید: آخرین تغییرات ویروس کرونا/ یک زمستان سخت در راه است!


سه عامل مهم براي مديريت کرونا
رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در ادامه  سه عامل مهم براي مديريت بيماري کرونا را واکسيناسيون سريع، حمايت مالي و اجتماعي از گروه هاي آسيب پذير و کم برخوردار و رعايت توصيه هاي اجتماعي عنوان کرد.

خانکه اظهار داشت: اين سه عامل بايد با هم انجام شود، در غير اين صورت کشور موفق به مديريت بيماري کرونا نمي شود.

وي يادآور شد: توصيه هاي اجتماعي از جمله فاصله گذاري اجتماعي و استفاده از ماسک و شستن دست ها و حضور نيافتن در تجمعات و دورهمي ها کماکان بايد رعايت شود.

رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در عين حال بيان کرد: نمي توان به مردم فشار آورد که توصيه هاي اجتماعي را رعايت کنند، اما از آنها حمايت نکرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان