تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

شرایط و دلایل قطع بیمه بیکاری

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بیمه بیکاری مقرری است که از جانب دولت برای افراد بیکار در نظر گرفته می‌شود. اما دریافت این مقرری شرایط دارد که در صورت عدم رعایت از جانب فرد، منجر به قطع بیمه بیکاری خواهد شد.

مواردی که بیمه بیکاری شما را قطع می‌کند

رویداد۲۴ بیمه بیکاری مقرری است که از جانب دولت برای افراد بیکار در نظر گرفته می‌شود. اما دریافت این مقرری شرایطی دارد که در صورت عدم رعایت از جانب فرد، منجر به قطع بیمه بیکاری خواهد شد.

دلایل قطع بیمه بیکاری چه مواردی است؟

در اینجا به مهم‌ترین دلایل قطع بیمه بیکاری اشاره خواهیم کرد. اکثر این دلایل در قوانین مربوط به بیمه بیکاری مورد اشاره و بررسی قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر زمان فرد مورد نظر دوباره اشتغال به کار یابد، بیمه بیکاری وی قطع خواهد شد.

اگر فرد از پیشنهاد شغلی در حوزه تخصص خود یا مشابه به آن امتناع ورزد، باز هم منجر به قطع بیمه بیکاری می‌شود.

فرد ضمن دریافت بیمه بیکاری، برای دریافت مقرری بازنشستگی یا از کار افتادگی نیز مشمول شناخته شود. این شرایط نیز منجر به قطع بیمه بیکاری می‌شود.

در صورتی که فرد بدون داشتن عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند. این موضوع از طریق وزارت کار و امور اجتماعی پیگیری می‌شود.

بیمه شده به نحوی از انحاء با دریافت مزد بلاتکلیفی به کار مربوطه اعاده کند.


بیشتر بخوانید: بیمه بیکاری شامل چه کسانی می‌شود؟


 شکایت برای قطع بیمه بیکاری چگونه است؟

ممکن است بنا به دلایل مختلف بازرس بیمه بیکاری، اقدام به قطع مقرری کند. معمولا به فواصل زمانی مختلف بازرس اقدام به حضور و غیاب جلو درب منزل خواهد کرد. در بسیاری مواقع در صورت غیبت غیرمجاز افراد، مقرری آنها قطع خواهد شد. با این حال، امکان اعتراض به قطع بیمه بیکاری فرد وجود دارد.

در تبصره ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری به چگونگی اعتراض کارگر نسبت به قطع بیمه بیکاری اشاره شده است. این تبصره اشاره می‌کند که «در صورت اعتراض کارگر نسبت به قطع مقرری توسط بیمه تامین اجتماعی، واحد کار و امور اجتماعی موظف است که مراتب را بررسی و اعلام نظر نماید. نظر واحد کار و امور اجتماعی قطعی و لازم‌الاجرا است.»

گاهی اوقات افراد با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی موفق به برقراری مجدد مقرری خود می‌شوند اما برخی اوقات نیز این کار امکان‌پذیر نیست.

در این مواقع متقاضیان باید شکایت خود از سازمان تامین اجتماعی را به دیوان عدالت اداری ارائه دهند. در این حالت معمولا متقاضیان دردسر بیشتری خواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
پیشخوان