تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

اعتراضات معلمان در ایران

شماری از فرهنگیان در اعتراض به وضعیت شغلی خود در چندین استان اعتراض کردند. معترضان خواستار اجرای کامل رتبه‌بندی مطابق با ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

تظاهرات معلمان در ایران

رویداد۲۴ این اعتراضات در روز‌های اخیر و در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، در شیراز، لرستان و خوزستان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش رویداد۲۴ بر اساس ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، شنبه ۲۷ شهریور، معلمان و فرهنگیان در استان‌های البرز، اصفهان و فارس در اعتراض به محقق نشدن مطالباتشان و بازداشت معلمان توسط نیرو‌های امنیتی، تجمع‌های اعتراضی تشکیل دادند.

معلمان خواهان همسازن سازی حقوق معلمان با حداقل ۸۰ درصد هیئت علمی، جداسازی نظام پرداخت معلمان از کارمندان و ایجاد نظام پرداخت جدید مطابق سند تحول و توجه به معیشت بازنشستگان عنوان شده است.

معلمان و فرهنگیان معترض با شعارهای «معلم بیدار است از وعده‌ها بیزار است»، «ما از فرق مینالیم نه از فقر»، «خواسته ما رفع تبعیض است»، «معیشت معلم سفارش رهبر است»، «تا اجرای کامل رتبه بندی خبری از کلاس نیست نه حضوری نه آنلاین» و «شعار ۸۰ درصد حل نشه کلاسا تعطیل میشه» و ... در استان‌های مختلف ایران تجمع کردند. در تصاویر روز عکس‌هایی از تظاهرات معلمان و فرهنگیان را در چندین استان ایران ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان