تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

هشدار! هرچه سريع‌تر مرورگر کروم را به‌روزرساني کنيد

آسيب‌پذيري‌هايي در مرورگر کروم شناسايي شده که کاربران را ملزم مي‌کند مرورگر خود را به‌روزرساني کنند تا مانع آلوده شدن سيستم به بدافزار و از بين رفتن اطلاعاتشان شوند. 

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ اخيراً شرکت گوگل به‌روزرساني‌هايي را به منظور وصله ۱۱ آسيب‌پذيري موجود در مرورگر کروم منتشر کرده است. دو مورد از اين آسيب‌پذيري‌ها (CVE-2021-30632 و CVE-2021-30633) روزصفرم بوده و تحت بهره‌برداري فعال قرار دارند. اين آسيب‌پذيري‌ها موتور متن‌باز جاوااسکريپت V8 مرورگر کروم را تحت تاثير خود قرار مي‌دهند. جزئيات فني بيشتري از آسيب‌پذيري‌هاي مذکور منتشر نشده است.

 آسيب‌پذيري روز صفر به اين معناست که تا کنون هيچ راهکاري براي آن ارائه نشده و يا شما صفر روز فرصت پيدا کردن راهکار داريد.  يکي از ملاک‌هاي حمايت از بدافزارها، تعداد بالاي روز صفري است که در آن پشتيباني مي‌شوند. اغلب آسيب‌پذيري‌هاي روز صفر توسط گروه‌هاي هکر تحت حمايت دولت‌ها يا گروه‌هاي تروريستي بزرگ کشف مي‌شوند و مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند.

مرکز ماهر (مديريت امداد و هماهنگي رخدادهاي رايانه‌اي) به کاربران توصيه مي‌کند که هرچه سريعتر مرورگر خود را به نسخه 93.0.4577.82 به‌روزرساني کنند. اعمال به‌روزرساني‌ها از طريق مسير ' Settings > Help > 'About Google Chrome و سپس انتخاب گزينه به‌روزرساني انجام مي‌پذيرد.


بیشتر بخوانید: هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟


کم‌توجهي کاربران در به‌روزرساني آنتي‌ويروس و مرورگر، باعث آلوده شدن سيستم‌ها به بدافزارها مي‌شود که از بين رفتن اطلاعات ذخيره‌شده را در پي دارد. قربانيان فضاي مجازي با بي‌توجهي از طريق باز کردن پيوست ايميل‌هاي اسپم يا لينک‌هاي درون آن‌ها، باز کردن فايل‌هاي دانلود شده آلوده از سايت‌هاي نامعتبر يا کليک روي لينک‌هاي مخرب، از طريق توزيع تبليغات آلوده، آلودگي از طريق هک و نفوذ به سيستم‌ها؛ به خصوص سيستم‌هايي که آسيب‌پذيري آن‌ها وصله نشده است، مورد سوء‌استفاده قرار مي‌گيرند.

گوگل کروم يکي از پرطرفدارترين مرورگرهاي اينترنتي در جهان به شمار مي‌رود که در سال‌هاي اخير گوي رقابت را از ساير رقباي قدرتمند خود نظير موزيلا فايرفاکس و مايکروسافت اج ربوده است. بنابراين همه کاربراني که از مرورگر گوگل کروم براي وب‌گردي و جست‌وجوهاي اينترنتي خود استفاده مي‌کنند، بايد هرچه سريع‌تر مرورگر خود را به جديدترين نسخه آپديت کنند تا گرفتار مشکلات و چالش‌هاي امنيتي موجود در آن نشوند و حريم خصوصي آنها نيز توسط هکرها و مجرمان سايبري مورد هجوم و حمله قرار نگيرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان