تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

ورود کامیون‌های سوخت ایران به لبنان

هزاران لبنانی از کاروان کامیون‌های حامل گازوئیل وارداتی از ایران استقبال کردند. حزب الله مسئولیت توزیع سوخت وارداتی از ایران را به شرکت "العمانه " وابسته به خود سپرده، شرکتی که تحت تحریم‌های آمریکاست و قرار نیست دوباره تحریم شود.

ورود کامیون‌های سوخت ایران به لبنان

رویداد۲۴ روز پنج شنبه همزمان با ورود ۶۰ کامیون حامل ۳ میلیون لیتر گازوئیل صادراتی ایران به لبنان (هر تانکر حامل ۵۰ هزار لیتر گازوئیل) از مرز سوریه، هزاران لبنانی از این تانکر‌ها استقبال و ابراز شادمانی کردند.

قرار است امروز (جمعه) نیز ۶۰ کامیون حامل ۳ میلیون لیتر دیگر گازوئیل از طریق گذرگاه مرزی غیررسمی "قصیر" سوریه، وارد لبنان شود. این شادمانی‌ها در مناطق شیعه نشین لبنان دیده شده است.

ورود کامیون‌های سوخت ایران به لبنان

به دلیل تحریم‌های امریکا علیه ایران و جلوگیری از آسیب طرف‌های لبنانی، سوخت ایران ابتدا از طریق نفتکش به بندر بانیاس سوریه و سپس به وسیله کامیون‌های تانکر از مسیر زمینی از سوریه به لبنان منتقل شد.

گروه حزب الله لبنان واسطه واردات سوخت از ایران شده است. تلویزیون المنار لبنان (وابسته به حزب الله) کاروان کامیون‌های حامل سوخت ایران برای لبنان را واقعه‌ای مهم و به معنای "شکستن محاصره آمریکا" توصیف کرده است.


بیشتر بخوانید: ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان

استقبال مردم لبنان از ورود کاروان سوخت ایرانی


این کامیون‌ها ابتدا به شهر بعلبک در شرق لبنان می‌روند، جایی که قرار است یک شرکت توزیع وابسته به حزب الله شروع به توزیع سوخت وارداتی در لبنان کند.

ورود کامیون‌های سوخت ایران به لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفته به این دلیل شرکت "العمانه " (وابسته به حزب الله) مسئول توزیع سوخت شده که پیشتر تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، و به همین خاطر مجازات جدیدی در انتظار آن نخواهد بود.

سید حسن نصرالله گفته گازوئیل وارداتی از ایران قرار است ابتدا به بیمارستان‌های دولتی، خانه‌های سالمندان، پرورشگاه ها، ایستگاه‌های آب و صلیب سرخ لبنان اهدا شود. او گفت: "این سوخت همچنین با قیمت تخفیفی به بیمارستان‌های خصوصی، کارخانه‌های داروسازی، نانوایی‌ها و تعاونی‌هایی که محصولات غذایی می‌فروشند فروخته خواهد شد. "

هزاران لبنانی دیروز همزمان با ورود کامیون‌های حامل سوخت ایران در کنار جاده منتهی به دره بقاع لبنان برای استقبال از کاروان تجمع کردند. در این تجمعات پرچم‌ها و بنر‌های حزب الله و بنر‌هایی با عنوان "متشکرم ایران" و "متشکرم سوریه" برافراشته شد.

"نجیب میقاتی" نخست وزیر جدید لبنان تاکنون درباره ورود محموله‌های حامل سوخت ایران به این کشور اظهار نظری نکرده است. در تصاویر روز عکس‌هایی از ورود کامیون‌های سوخت ایران به لبنان را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان