تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

صندلی لرزان مدیریت باشگاه استقلال؛ ۸ مدیرعامل در ۵ سال!

باشگاه استقلال طی ۵ سال گذشته تاکنون ۸ مدیرعامل را در اتاق مدیریت خود دیده و حالا در انتظار نشستن نهمین مدیر روی صندلی مدیرعاملی‌اش است.

مدیر عامل استقلالرویداد۲۴ در حالی که احمد مددی پیش از رسیدن به یک سال مدیرعاملی در باشگاه استقلال عطای حضور در راس یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های استقلال را به لقایش بخشید، بعنوان هشتمین مدیری لقب گرفت که در پنج سال گذشته در این باشگاه زمام امور را در دست داشته اند.

احمد مددی در تاریخ نهم مهرماه سال گذشته پس از اینکه احمد سعادتمند از هیئت مدیره خواست مددی دیگر معاون ورزشی باشگاه استقلال نباشد پس از ۲۴ ساعت بعد از نوشتن این نامه به عنوان مدیرعامل باشگاه از سوی اعضای هیئت مدیره منصوب شده و احمد سعادتمند از این عنوان کنار گذاشته شد. مددی اگر ۱۲ روز دیگر در باشگاه استقلال به فعالیتش ادامه می‌داد عمر مدیریتش به یکسال می رسید. اما بررسی تغییرات مدیرعاملی در باشگاه استقلال طی سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ مشخص می کند این باشگاه در این مدت ۸ مدیر عامل را در مهمترین پست این مجموعه به خود دیده است.

درست از زمانی که بهرام افشارزاده در تاریخ دوازدهم مردادماه سال ۱۳۹۵ از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد، رضا حسنی خو رئیس وقت حراست وزارت ورزش در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ به این عنوان منصوب شد. البته عمر مدیریت او که تحت عنوان سرپرستی مدیرعاملی بود تنها ۷۲ ساعت به طول انجامید و در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرد.

پس از حسنی خو و یک روز بعد در تاریخ ۱۷ مرداد همان سال سیدرضا افتخاری مدیرعاملی باشگاه استقلال را با حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان در دست گرفت. او تا تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۷ در این سمت ماند سومین مدیرعامل باشگاه استقلال از سال ۹۵ تا ۹۷ بوده باشد.

پس از کناره گیری افتخاری، امیرحسین فتحی در همان روز ۲۷ تیر سال ۹۷ طی حکمی از سوی مسعود سلطانی فر به این عنوان منصوب شد. فتحی تا ۱۹ آذر ۱۳۹۸ به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال در این مجموعه کار کرد تا سرانجام از این سمت کنار رفت.

دو روز بعد از او در تاریخ ۲۱ آذر سال ۹۸ اسماعیل خلیل زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب شد، اما این انتصاب کمتر از سه ماه بیشتر به طول نیانجامید تا اسماعیل خلیل زاده در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۹۸ کنار رفته و جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده بدهد. البته فتح اله زاده روز هفتم اسفند سال ۹۸ ششمین مدیرعامل باشگاه استقلال از سال ۹۵ تاکنون بود که او نیز ظرف کمتر از سه هفته در تاریخ اول فروردین ۱۳۹۹ به دلیل بیماری کرونا و پاره ای مشکلات شخصی از این عنوان کناره‌گیری کرد.


بیشتر بخوانید: پیام باشگاه استقلال به فرهاد مجیدی: خواهشا به ایران برگرد


پس از فتح الله زاده هم احمد سعادتمند ۹ روز بعد در تاریخ دهم فروردین ۱۳۹۹ سکان هدایت باشگاه استقلال را در دست گرفت ولی او هم در تاریخ نهم مهرماه سال گذشته با بیانیه شدیداللحن هیئت مدیره از این عنوان کنار گذاشته شد تا در تاریخ دهم مهرماه سال۹۹ احمد مددی معاونت ورزشی وقت باشگاه استقلال هشتمین مدیرعامل استقلال طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹ باشد.

احمد مددی نیز روز شنبه ۲۷ خرداد از این عنوان کناره گیری کرد و حالا استقلال منتظر معرفی نهمین مدیرعامل خود طی پنج سال گذشته خواهد بود. وضعیتی عجیب و غیر قابل باور برای باشگاهی با میلیون ها طرفدار که کمترین ثبات را در مهم‌ترین پست خود طی پنج سال گذشته تجربه کرده است. شاید در این زمینه بتوان گفت استقلال در جمع همه باشگاه های فوتبالی کشور رکورددار است که تقریبا دو برابر سالهای سپری شده در باشگاهش مدیر داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان