تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

حمایت بهزیستی از خانواده‌های دارای چندقلو

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي کشور اظهار کرد: اميد است اين برنامه با همکاري ساير دستگاه‌ها سير خود را طي کند تا بتوانيم خدمات کامل‌تر و پايدارتري را به خانواده‌هاي داراي فرزند چند قلو ارائه کنيم.

حمايت بهزيستي از خانواده‌هاي داراي چندقلو
رویداد۲۴ حبيب‌الله مسعودي‌فريد در خصوص خدمات سازمان بهزيستي جهت حمايت از خانواده‌هاي داراي فرزند چندقلو با بيان اينکه موضوع جمعيت و افزايش نرخ جمعيت از اهميت بسيار زيادي در کشور برخوردار است، گفت: چندين سال است که بحث‌هاي کارشناسي در محافل مختلف بوده است و به ويژه بعد از سياست‌ ابلاغي مقام معظم رهبري و مصوباتي که مجلس شوراي اسلامي و دولت داشتند، دستگاه‌هاي مختلف اقداماتي را در اين زمينه انجام دادند. 

معاون اجتماعي بهزيستي کشور با بيان اينکه در حال حاضر سازمان بهزيستي بيش از ۱۶ هزار خانواده داراي فرزندچندقلو را تحت پوشش قرار داده است، يادآور شد: تمامي خانواده‌هايي که داراي فرزند سه قلو به بالا هستند بلافاصله تحت پوشش سازمان قرار مي‌گيرند و از مستمري ماهانه که در حال حاضر يک ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است برخوردار مي‌شوند و علاوه بر آن، از ساير خدمات سازمان شامل کمک‌هاي بلاعوض براي اشتغال يا وام‌هاي کم‌بهره براي اشتغال بهره‌مند مي‌شوند. 

مسعودي‌فريد خاطرنشان کرد: همچنين حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار داراي فرزند دو قلو که در سه دهک پايين درآمدي قرار دارند نيز از مستمري ماهانه بهره‌مند هستند که در حال حاضر ماهانه حداقل ۹۰۰ هزار تومان دريافت مي‌کنند و مانند خانواده‌هاي داراي فرزند سه قلو به بالا از ساير مزايا و خدمات سازمان بهره‌مند مي‌شوند. همچنين اگر آنها دانش‌آموزي دارند مي‌توانند از حمايت‌ها و خدمات بهزيستي براي پوشش دانش آموزان نيز بهره‌مند شوند. 

وي ادامه داد: اميد مي رود اين طرح تدوين شده بتواند مراحل خود را طي کند. طرح مذکور جنبه‌هاي مختلف ديگري را نيز براي حمايت از چندقلوها دارد تا بتواند خدمات جامع‌تري را به خانواده‌هاي داراي فرزندچندقلو ارائه دهد.

معاون اجتماعي بهزيستي کشور با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده اين سازمان با بنياد ۱۵ خرداد گفت: طي تفاهم‌نامه‌اي که در ماه‌هاي گذشته با بنياد ۱۵ خرداد منعقد کرديم، قرار است همکاري في‌مابين صورت گيرد تا حمايت‌هاي بيشتري از خانواده‌هاي داراي کودکان چند قلو با همکاري سازمان و بنياد ۱۵ خرداد انجام شود که اين موضوع کمک مي‌کند خدمات ما براي اين گروه از خانواده‌ها که نيازمند کمک هستند، فراهم شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بهزیستی ، فرزندآوری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان