تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
با صدور پیامی

دکتر اکبر افتخاری از صندوق بازنشستگی کشوری خداحافظی کرد

دکتر اکبر افتخاری در پیامی از صندوق بازنشستگی کشوری خداحافظی کرد.

دکتر اکبر افتخاری از صندوق بازنشستگی کشوری خداحافظی کرد
رویداد۲۴ به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری امروز (دوشنبه) در این پیام آورده است:

بماند سال‌ها این نظم و ترتیب
ز ما هر ذرّه خاک افتاده جایی
غرض نقشیست کز ما باز ماند
که هستی را نمی‌بینم بقایی
مگر صاحبدلی روزی به رحمت
کند در کارِ درویشان دعایی

اکنون که پس از بیست ماه، جایگاه مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری را ترک می‌کنم، پروردگار مهربان را شکرگذارم که افتخار خدمت به جامعه شریف بازنشستگان را به من ارزانی داشت و توفیق داد تا در مسیر تعالی این نهادِ دیرپا و پیشرفت امور بازنشستگان، گامی هرچند کوچک بردارم.

در این مدت، میهن عزیز ما ایران روز‌های تلخ و سختی را سپری کرد. کوشش من و همکارانم بر این بود تا به قدر وسع از دامنه دشواری‌هایی که به سبب تحریم‌های ظالمانه و فراگیری بیماری کوید۱۹ متوجه بازنشستگان ارجمند و خانواده‌های آنان بود، بکاهیم و در عین حال، اجازه ندهیم اجرای برنامه‌های راهبردی و بلندمدت صندوق دچار وقفه شود.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و افزایش بالغ بر ۱۳۵ درصدی حقوق آنان؛ افزایش سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از ۴۱۷۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در زمان حاضر؛ کاهش وابستگی صندوق به بودجه دولتی از ۷۵ درصد به ۷۰ درصد؛ ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی و کاهش تعداد بنگاه‌ها از ۱۴۸ بنگاه به ۸۸ بنگاه، احیای و توسعه بنگاه‌های برخوردار؛ گسترش خدمات بیمه‌ای به بازنشستگان گرامی و خانواده‌های آنان، از جمله افزایش پوشش‌ها و دو برابر شدن سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان؛ ارایه انواع تسهیلات مالی و بسته‌های رفاهی و معیشتی به بازنشستگان ارجمند از جمله وام‌های ضروری، وام ازدواج فرزندان و بالا رفتن ۲۲ درصدی قدرت خرید آنان به صورت غیر مستقیم؛ ارتقای شفافیت سازمانی با کسب رتبه پنجم در کشور و رتبه نخست در مجموعه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی؛ کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای ده‌ها برنامه در حوزه‌های راهبردی تحول دیجیتال، تعالی سازمانی و گسترش و بهبود ارتباط با ذی‌نفعان از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که در ۲۰ماه گذشته به انجام رسید.

از آن‌جا که پیش‌بینی می‌شد این دوره مدیریتی، حداکثر تا پایان فعالیت دولت دوازدهم یا اندکی پس از آن به طول انجامد، ضرورت داشت تا روند طراحی و اجرای برنامه‌ها با شتاب فراوان و کوشش دوچندان پی‌گیری شود. این امر به نوبه خود فشار زیادی را متوجه همکارانم در همه سطوح سازمان کرد. قدردان و پوزش‌خواه یکایک آنان هستم و بر این باورم که وجودشان سرمایه بی‌بدیلی برای صندوق بازنشستگی کشوری است.

از جناب آقای محمد شریعتمداری که همواره راهنما و پشتیبان ما بودند و اعتمادشان به مدیران جوان، منشأ برکات بسیار شد و نیز مدیران و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپاسگزارم. هم‌چنین، مراتب قدردانی خود را نسبت به رسانه‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظرانی که با نقد و نظر خود یاریگر ما بودند، ابراز می‌دارم.

بدیهی است که عملکرد خود در صندوق بازنشستگی کشوری را خالی از کاستی نمی‌دانم و با پذیرش مسؤولیت آن‌چه به انجام رسانده‌ام، از ساحت ملت بزرگ ایران، بازنشستگان گرانقدر و همکاران خوبم در صندوق بازنشستگی کشوری پوزش می‌طلبم و دعای خیر آنان در حق این خدمتگزار کوچک را تمنّا می‌کنم.

با آرزوی آبادانی و سربلندی ایران عزیز و سرفرازی بازنشستگان گرامی

اکبر افتخاری

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان