تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

همایش دو چرخه سواری به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت، همایش دوچرخه سواری، گرامیداشت روز جهانی پاکسازی زمین در شهرستان آبیک برگزار شد.

همایش دو چرخه سواری به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، امید رحمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک عنوان کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی پاکسازی زمین و هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته با هبئت دو چرخه سواری شهرستان آبیک، جمعی از دوچرخه سواران شهرستان آبیک به سمت پارک شهید رجایی آبیک رکاب زدند.

رحمانی تصریح کرد، این همایش با حمایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برگزار و دوچرخه سواران در ادامه برنامه، پارک شهید رجایی آبیک را از لوث ته سیگار‌های پخش شده پاکسازی نموده و زباله‌های جمع آوری را به محل دفن زبله انتقال دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش را تشویق و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه در شهر به عنوان وسیله مناسب برای حمل و نقل پاک و ایجاد انگیزه برای شهروندان جهت استفاده مداوم از دوچرخه به جای خودور‌های شخصی برای بهبود سطح سلامتی و وضعیت محیط زیستی عنوان کرد.

رحمانی ۵۰ درصد آلودگی شهر‌ها را مربوط به استفاده از خودرو‌ها و موتور‌های دیزلی دانست و افزود: مردم این شهرستان با استفاده از دوچرخه می‌توانند به عنوان نماینده‌ای برای ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش آلودگی هوا در سطح کشور پیشگام باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در پایان افزود: این اداره هر ساله به مناسبت‌های مختلف و کاهش آلودگی در شهرستان و فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی فعالیت‌هایی در دستور کار دارد.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان