تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

حزب جاستین ترودو پیروز انتخابات پارلمانی کانادا

حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو با کسب ۳۱.۷ درصد آرا پیروز انتخابات پارلمانی کانادا شد. نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی کانادا نشان می‌دهد که جاستین ترودو نخست وزیر این کشور باقی خواهد ماند و به رغم رای شهروندان این کشور به حزب لیبرال ترودو، این حزب نمی‌تواند رای اکثریت را بدست بیاورد.

حزب جاستین ترودو پیروز انتخابات پارلمانی کانادا
رویداد۲۴ ستاد انتخابات کانادا اعلام کرد، بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات زودهنگام پارلمانی کانادا حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو با کسب ۳۱.۷ درصد کل آرا از رقبای خود پیشی گرفته و با ۱۵۶ نماینده بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان این کشور به دست آورده‌است. در این راستا حزب محافظه‌کار، رقیب اصلی حزب لیبرال نیز ۱۲۱ کرسی را از آن خود کرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کانادا از ۲۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۷ واجد شرایط رای دادن در این انتخابات ۱۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر شرکت کرده و میزان مشارکت در انتخابات ۴۵.۶۵ درصد بوده است.

به رغم این که حزب لیبرال بیشترین تعداد کرسی‌ها از مجموع ۳۰۸ کرسی را در پارلمان برد، اما برای تشکیل دولت آینده مجبور به ائتلاف با دیگر احزاب است. لیبرال‌ها ۱۵۶ کرسی را از آن خود کرده‌اند. اکثریت پارلمانی ۱۷۰ کرسی است.

حزب جاستین ترودو پیروز انتخابات پارلمانی کانادا

جاستین ترودو در پی اعلام نتایج غیررسمی انتخابات زودهنگام گفت: «ما را برای نجات کانادا از دست همه‌گیری کووید-۱۹ و رساندن این کشور به آینده روشن انتخاب می‌کنید. این شب آنچه که مشاهده کرده‌ایم، انتخاب یک برنامه به سوی ترقی توسط میلیون‌ها شهروند کانادایی است.» در تصاویر روز عکس‌هایی از انتخابات پارلمانی کانادا را ببینید.

منبع: reuters

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان