تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

علیرضابیگی: فراجناجی تنها شعاری عامه‌پسند است

احمد علیرضابیگی گفت: اساساً تحقق شعار تشکیل دولت فراجناحی در جمهوری اسلامی ایران، امکان‌پذیر نیست، چون هر جناحی که پیروز انتخابات می‌شود، می‌خواهدبرنامه‌هایی را دنبال کند که آن برنامه و اهداف، نیازمند عناصری نزدیک با روش و منش رییس دولت است.

احمد علیرضابیگی

رویداد۲۴ حدود دو ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و با تشکیل کابینه سیدابراهیم رئیسی، حال کم‌کم نوبت به تغییر مدیران میانی کشور رسیده است.

هرچند در شعار‌های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، صحبت از استفاده همه ظرفیت افراد با جناح‌بندی‌های مختلف سیاسی می‌شد، اما انتصابات این دو ماه نشان می‌دهد تنها راه قبول مسئولیت برای اصولگرایان وجود دارد.

پرسش اصلی این است که آیا فراجناحی‌بودن در دولت‌ها منطقی است یا تنها می‌تواند شعاری زیبا برای ایام انتخابات باشد؟

در همین خصوص، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس یازدهم گفت: طبیعی است که هر فردی رییس‌جمهور شود به‌دنبال روی کار آوردن افرادی است که یا آن‌ها را می‌شناخته یا تفکرات‌شان به هم نزدیک است.

وی افزود: اساساً تحقق شعار تشکیل دولت فراجناحی در جمهوری اسلامی ایران، امکان‌پذیر نیست، چون هر جناحی که پیروز انتخابات می‌شود، می‌خواهدبرنامه‌هایی را دنبال کند که آن برنامه و اهداف، نیازمند عناصری نزدیک با روش و منش رییس دولت است. با این توضیح، باید قبول کرد که افراد دیگر با تفکرات متفاوت، خیلی نمی‌توانند به دولت روی کارآمده کمک کنند، چه بسا حتی حضور آن‌ها باعث تنش و بی‌اعتمادی هم در دولت بشود.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: هر چقدر استراتژی دولت معلوم، اهداف تعریف‌شده و راه‌های رسیدن به آن مشخص و افرادی که در دولت حضور دارند به نقشه راه ایمان داشته باشند، کار‌ها بهتر و مفیدتر پیش می‌رود. از طرفی، افراد دیگر جناح‌ها هم راضی‌اند و خود را محق نمی‌دانند، چون نتیجه انتخابات را واگذار کرده‌اند.

علیرضابیگی تصریح کرد: شاید دولت فراجناحی در کابینه آقای رئیسی این‌طور تعریف شود که افراد با سلایق مختلف اصولگرایی در آن حضور دارند. اگر هم روزی دولت اصلاح‌طلبی در راس کار باشد بهتر است از این رویکرد پیروی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار داشت: شاید در سطوح میانی و پایین دولت بتوان افرادی را با تفکرات مختلف سیاسی وارد بدنه کرد، اما در سطح تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این کار را به صلاح نمی‌دانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل دولت فراجناحی را من یک شعار عامه‌پسند می‌دانم و معتقدم دولت باید با تفکری یک‌دست کارش را دنبال کند.

منبع: نشان تجارت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان