تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

موسوی: روابط دوستی ایران و جمهوری آذربایجان مستحکم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان تا حدی مستحکم است که محافل بیگانه نمی‌توانند خللی به روابط دو کشور وارد کنند.

موسوی: روابط دوستی ایران و جمهوری آذربایجان مستحکم است

رویداد۲۴ سید عباس موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره از مناسبات بسیار خوب و نزدیک و صمیمانه به عنوان دو همسایه برخوردار هستند و هم ما و هم مقامات جمهوری آذربایجان می‌دانیم که این روابط دوستی، دشمنان و بدخواهانی دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد سردی در مناسبات فیمابین اظهار داشت: آن‌ها که از بیرون تغذیه می‌شوند نمی‌توانند خللی به روابط دوستانه دو کشور وارد کنند.

موسوی گفت: ما و دولت جمهوری آذربایجان می‌دانیم که این بازی را یک عده‌ای طراحی کردند که خیرخواه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان نیستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر سه جانبه مراکز مطالعاتی جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه در باکو نیز گفت: ما در این نشست همه این مسایل را بررسی کردیم و همه ما متوجه شدیم که پای اشخاص ثالثی در میان است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان نزدیک و برادار، خویشاوند هم دیگر هستند و در دو طرف رود "ارس" فامیل‌های زیادی زندگی می‌کنند و حرف‌های ناشایستی که از زبان دیگران علیه دو ملت زده می‌شود به زودی خاتمه پیدا خواهد کرد.


سفیر کشورمان در باکو همچنین با اشاره به دو دور دیدار و گفت وگوی اخیر خود با "حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری و مسوول بخش سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوجانبه افزود: در دیدار دوم، وی پیام‌های خوبی از " الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان برای دکتر سید "ابراهیم رئیسی" رییس جمهوری اسلامی ایران آورد که پیام‌های بسیار دوستانه، محبت آمیز و بسیار استراتژیک می‌باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ورود کامیون‌های ایرانی حامل سوخت به قره باغ نیز گفت: این مساله بررسی و مشخص شد که برخی از شرکت‌های حمل و نقل به صورت خودسرانه در این زمینه اقدام کردند و بنا بر این به آن‌ها هشدار داده شد که بایستی به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام گذارده شود.

سفیر کشورمان در باکو همچنین با اشاره به مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه موارد اشغالگری گفت: ما به اصول و ارزش‌هایی پایبند هستیم که بر اساس آن هرگونه اشغالگری و تجزیه طلبی از دید ما محکوم است.

موسوی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال گذشته به صراحت اعلام کردند که تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بایستی حفظ و محترم شمرده شود و تمامی سرزمین‌های اشغالی توسط ارمنستان بایستی به جمهوری آذربایجان بازگردد.

وی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از ابتکارات رییس جمهوری آذربایجان برای همکاری‌های منطقه‌ای شش جانبه استقبال کرد و آن را به نفع همه کشور‌های منطقه و جهان دانست.

موسوی در خاتمه با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در ایران افزود: با توجه به آغاز فعالیت دولت جدید ایران و سیاست جدیدی که دولت آقای رییسی در پیش گرفته و آن گسترش همکاری با همسایگان است، حد اعلای روابط ایران و جمهوری آذربایجان را شاهد باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان