تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۶ مهر

بازار سرمایه بعد از شروع پرقدرتی که در اولین روز کاری پاییز داشت، در معاملات روز یکشنبه با تعادل همراه بود و توانست مقاومت کم‌رمقی پیش از تعطیلی اربعین از خود نشان دهد. به این ترتیب شاخص کل بورس با رشد ۱۸/ ۰‌درصد به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴‌هزار واحدی صعود کرد.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ بازار سرمایه بعد از شروع پرقدرتی که در اولین روز کاری پاییز داشت، در معاملات روز یکشنبه با تعادل همراه بود و توانست مقاومت کم‌رمقی پیش از تعطیلی اربعین از خود نشان دهد. به این ترتیب شاخص کل بورس با رشد ۱۸/ ۰‌درصد به ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴‌هزار واحدی صعود کرد.

در جدال سهامداران خرد، فروشندگان پیشتاز میدان بودند و شاخص هموزن در محدوده منفی افت ۴۷/ ۰‌درصدی را در کارنامه روزانه به ثبت رساند. به‌‌‌نظر می‌رسد ترس سهامداران حقیقی از جو منفی بازار که در روز‌های اخیر شکل گرفته و همچنین ابهام در مفروضات و شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور باعث نوعی بلاتکلیفی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران شده که انتظار می‌رود در روز‌های آتی با رسیدن گزارش‌های ۶ماهه و مشخص شدن عملکرد شرکت‌ها، شرایط به نفع سهام شرکت‌هایی که عملکرد عملیاتی بهتری داشتند، تغییر کند.


بیشتربخوانید: هشدار؛ بورس بازان این خبر را بخوانند!

راهنمای بورس نیمه دوم

نگاهی به دادوستدهای این روزهای بازار سهام به وضوح از فقر تحلیلی معامله‌گران حکایت می‌کند. شرایطی که سبب شده است بار دیگر رهگیری صفوف به الگوی غالب بورس‌بازانی تبدیل شود که تصمیم گرفته‌اند مستقیما در این بازار پرریسک معامله کنند. این در حالی است که نگاه به گزارش عملکرد نیم‌سال اول بنگاه‌های بورسی می‌تواند تابلوی راهنمای سرمایه‌گذاران در نیمه دوم باشد.

بازار سهام در روزهای گذشته شاهد روانه شدن گزارش‌های عملکرد ماهانه شرکت‌ها بر روی تارنمای کدال بوده است. اینطور که به‌نظر می‌آید شرکت‌ها در طول این مدت به‌رغم کمبود برق توانسته‌اند عملکرد مطلوبی از لحاظ تولید و فروش داشته باشند. انتظار می‌رود که این عملکرد در گزارش‌های ۶ماهه شرکت‌ها که در هفته‌های پیش‌رو به ‌بازار سرمایه عرضه خواهد شد نیز مشاهده شود. در عین حال انتظار می‌رود در نیمه دوم سال‌جاری بازار سهام بیش از هر چیز تحت‌تاثیر مذکرات اتمی و توافق یا عدم‌توافق درباره برجام قرار بگیرد.

بر این اساس این عامل مهم می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت ارز و سود و بهای سهام شرکت‌ها داشته باشد. در صورتی‌که بازار بتواند از هفت‌خوان برجام و نگاه مداخله‌جویانه در بازارها جان سالم به‌در ببرد، می‌توان انتظار داشت که بازار سهام در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جا‌ماندگی خود از سپرده بانکی را جبران کند.

تمامی این مسائل نشان می‌دهد که پیچیدگی شرایط در حال‌حاضر نیازمند به‌کارگیری تحلیلی دقیق‌تر و با عمق بیشتر در بازار سهام است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان