تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

یک دهه اظهارات عجیب و غریب علم الهدی در مشهد/ از «خوردن اشکنه به جای مرغ» تا «مخالفت با شهروندی و گردشگری» +جدول

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد که به سخنان تند شهرت دارد، اخیرا اعلام کرده با دو کلمه شهروند و گردشگر برای شهر مشهد مخالف هستم. رویداد۲۴ به بهانه این سخنان عجیب، برخی از اظهارنظرهای علم الهدی در یک دهه اخیر را بازخوانی کرده است.

اظهارات عجیب علم الهدی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: از ترغیب و تشویق مردم به خوردن اشکنه تا تاسف خوردن برای زن و شوهرانی که همسرانشان را به اسم کوچیک صدا می‌زنند، نمونه ای از سخنان سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد است و به واسطه اظهارنظرهای تندش، کمتر کسی است که او را نشناسد. 

علم الهدی سال ۱۳۹۱ در دولت احمدی نژاد خطاب به مردم گفته بود از گرانی گلایه نکنند و به جای مرغ اشکنه و پیازداغ بخورند. یک دهه بعد حالا وضعیت به جایی رسیده که بخش عمده مردم توان خریدن تخم مرغ را هم ندارند!

علم الهدی تقریبا در خصوص همه مسائل کشور در نماز جمعه اظهار نظر می‌کند؛ فرقی نمی‌کند که بحث حجاب و کنسرت است یا انتخابات و مسائل بین المللی! و در اغلب مواقع این سخنان نه تنها تبعات به همراه دارد، بلکه برخی مواقع صدای دیگر امامان جمعه را هم درمی‌آورد؛ به طور مثال چندسال قبل علم الهدی در سخنانی عجیب اعلام کرده بود که «در چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن در جیب نامزد نخست‌وزیر اسرائیل را هک کرد و تمام اطلاعاتش را بیرون کشید و به دست گرفت، همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد، تمام تلفن آنان را هک کرد و بیرون کشید.»

مطرح کردن این سخنان، آنقدر حاشیه‌ساز شد تا جایی که وزارت خارجه وارد این موضوع شد و اعلام کرد که نقش‌داشتن ایران در هک‌شدن گوشی مقامات اسرائیل یک «دروغ و فرافکنی» است.


بیشتر بخوانید: علم‌الهدی: بسیجیان باید ویلا‌ها را کنترل کنند/ دختران و پسران آزادانه در فضای مجازی دوست می‌شوند


سخنان ائمه جمعه معمولا «ارشادی» است و معمولا امامان جمعه در امور اجرایی و محل فعالیت دولت نباید دخالتی بکنند اما در سال‌های پس از انقلاب ماجرا تفاوت کرده و مخصوصا از دهه هفتاد به بعد سخنان ائمه جمعه ضمانت اجرایی نیز پیدا کرده است؛ مثلا وقتی علم الهدی مخالف موسیقی است، این سخنان اجرا می‌شود و بر خلاف قانون رسمی کشور کسی حق برگزاری کنسرت در مشهد را ندارد. حالا که داماد علم الهدی رئیس جمهور ایران شده، احتمالا این مسئله بیشتر خواهد شد و وقتی که علم الهدی مخالف شهروندی است، معلوم نیست باید منتظر چه تصمیمی در مشهد بود.

سخنان علم الهدی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
2
3
در این جهان رسوایی و در آن جهان عذاب دوزخ
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
8
0
ان شااله سهم دشمنان روحانیت رسوایی این جهانی و عذاب آن جهانی به اضافه ی آرزو به دل ماندن و مردن باشه که جمهوری اسلامی به شرافت مردان مومن و ایثار جان برکفان مسیر شیعه پابرجا میمونه تا یکی یکی بدخواهان بدسیرتان و منافقانی مثل اکبر هاشمی رفسنجانی محمد خاتمی حسن روحانی مسعود رجوی و غیره و ذالک از خبیثان را توو گور کنه و برسه به دست آقا امام زمان علیه السلام . حالا هی لگد بندازین و زرت و پرت کنین . باعث مسرت و خوشحالیه
زرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
2
خاک تو سرتون
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان