تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

قیمت انواع برنج در بازار اعلام شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران با اشاره به انواع قیمت برنج در بازار گفت: دو نوع برنج ایرانی و برنج خارجی در بازار موجود است که در هر نوع، برنج با درجه کیفی متفاوت داریم.

قیمت انواع برنج در بازار اعلام شد

رویداد۲۴ قاسمعلی حسنی افزود: برنج عنبر بو که در خطه جنوب کشور کشت می‌شود در بنکداری کیلویی ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. باکیفیت‌ترین برنج ایرانی کیلویی ۴۵ یا ۴۶ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه برنج تایلندی، هندی و پاکستانی ۳ نوع برنج خارجی موجود در بازار هستند، گفت: برنج تایلندی را سازمان بازرگانی دولتی ایران با هدف کاهش قیمت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌کند.

حسنی ادامه داد: سازمان بازرگانی دولتی حواله‌های چند صد تنی برنج تایلندی را صادر می‌کند و اعضای اتحادیه بنکداران این حواله‌ها را می‌گیرند و ما به واحد‌های دارای پروانه کسب یک تن یک تن می‌فروشیم.

این فعال صنفی درباره نرخ برنج تایلندی گفت: بنکداران این برنج را کیلویی ۱۱ هزار تومان خریداری و با احتساب هزینه تخلیه، بارگیری و سود کیلویی ۱۱ هزارو ۹۰۰ به فروش می‌رسانند.

به گفته حسنی، برنج هندی کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ و برنج پاکستانی کیلویی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران اضافه کرد: در روز‌های اخیر شاهد افزایش نرخ پنیر در بازار نبودیم و این کالا با همان نرخ سابق در بنکداری‌ها توزیع می‌شود.

وی همچنین درباره دلایل گرانی نرخ شکر در ماه‌های اخیر، گفت: قیمت شکر از ۱۰ شهریور، بر اساس نرخ مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان رسید.

حسنی ادامه داد: درباره دلیل گرانی شکر فعالان صنفی نمی‌توانند اظهارنظر کنند چرا که این افزایش نرخ با مجوز صورت گرفت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این زمینه پاسخگوست.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران با اشاره به ثبات نرخ شکر در خرده‌فروشی، افزود: مصرف‌کننده افزایش نرخ را لمس نکرد و شکر در بخش آزاد با همان قیمت ۱۳ هزار تومان عرضه و توزیع می‌شود. حتی می‌توان گفت نرخ شکر در مقاطعی روند کاهشی را تجربه کرد چراکه تقاضا برای خرید این محصول کم و رکود در این بازار حاکم شد.

به گفته این فعال صنفی، افزایش نرخ شکر بیشتر برای بخش صنعت و خریداران عمده اعمال شد. نرخ شکر در بازار داخلی با بازار جهانی تفاوت داشت به‌همین دلیل تلاش شد که این نرخ‌ها به هم نزدیک شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برنج ، بازار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان