تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

عزت الله ضرغامی برای آینده چه برنامه‌ای دارد؟

عزت الله ضرغامی این روزها مرد اول اخبار در دولت رئیسی است. ظاهرا او تلاش بسیاری دارد تا جایگاه خود را در صدر رسانه‌ها حفظ کند. رویداد24 در این گزارش حاشیه‌های اخیر او را بررسی کرده و به شباهت‌هایش به محمود احمدی نژاد پرداخته است.

عزت الله ضرغامی

رویداد۲۴ اگرچه فعلا بحث کندی سرعت اینترنت داغ است و قاعدتا وزیر ارتباطات در پل سیدخندان باید پرحاشیه‌ترین وزیر دولت رئیسی باشد، اما چند خیابان دورتر در جنوب شهر عزت الله ضرغامی گوی جنجال را در دیگر وزرا ربوده و به چهره نخست کابینه تبدیل شده است.

یک دهه بود که ضرغامی از عرصه سیاسی ایران دور بود و تلاش می‌کرد با جلسات صبحانه‌خوری همچنان حضور خود در صدر اخبار را حفظ کند، اما او حالا سمتی رسمی دارد و کمتر به صبحانه‌خوری با فردوسی‌پور و کروبی و محمدعلی زم و مسعود کیمیایی و ... نیاز دارد و او اکنون تلاش می‌کند خودش نقش اول فیلم باشد، بی‌آنکه به چهره‌های شناخته‌شده نیاز داشته باشد. ضرغامی بار دیگر به میدان برگشته است و روز گذشته با انتشار فیلمی از دیدار با یک زن که از دردهایش می‌گوید، خبرساز شد که در آن زن روستایی آنقدر مستاصل است که برای بیان دردش حتی سر ضرغامی را هم می‌بوسد، شاید او برایش کاری کند. اگرچه درباره این فیلم بسیار حاشیه‌سازی شد و تیتر «بوسیدن ضرغامی» در بسیاری از کانال‌ها منتشر شد، اما حقیقت آن بود که آن لحظه، لحظه‌ای دردناک بود و تیتر «بوسیدن» رذیلانه‌ترین کاری بود که می‌شد که با حس غمناک و ساده آن زن داشت اما همان لحظه خاص هم برای تیم رسانه‌ای ضرغامی کافی بود تا بتوانند او را در صفحه رسانه‌ها بالا بیاورند.


بیشتر بخوانید: زنی که با شیوه خودش مشکلاتش را برای ضرغامی می‌گوید +فیلم


به گزارش رویداد۲۴ حقیقت آن است که ضرغامی از هر فرصتی برای دیده شدن استفاده می‌کند؛ خواه آن فرصت وعده استخدام باشد یا قول حفر چاه آب در کنار تخت جمشید به عنوان مهمترین بنای تاریخی ایران. او به سبک محمود احمدی نژاد راهی سفر‌های استانی می‌شود تا مشکلات مردم را حل کند و در سفر‌های خود همه وعده‌ای می‌دهد و حلال تمام مشکلات نیز هست؛ از وضعیت بهزیستی گرفته تا استخدام در فرمانداری!

شاید عجیب به نظر برسد که وزیر گردشگری درباره تغییر وضعیت استخدامی یک معلول در بهزیستی سخن بگوید، اما این اتفاق رخ داده و ضرغامی درباره همه موضوعات، از جمله همین مسئله هم نامه می‌نویسد. در فیلم‌هایی که ضرغامی از سفر‌های خود منتشر کرده است، تصاویر دخترانی با حجاب منشوری هم دیده می‌شوند که نشان می‌دهد ضرغامی تلاش دارد تصویری متفاوت از آنچه پیش از این از اصولگرایان سراغ داشتیم را خود به نمایش بگذارد.

وعده‌های ضرغامی فقط نامه دادن در دیدار‌های عمومی نبوده است. در همین سفر اخیر به ایلام ضرغامی در بازدید از زیرساخت‌های گردشگری سد سیمره قول مساعد داد موضوعات مطرح شده در این بازدید به ویژه مسئله ایستگاه‌های پمپاژ را در هیات دولت پیگیری کند.

ضرغامی در سفر رئیسی به تاجیکستان هم همراه او به دوشنبه رفته بود و تصاویر زیادی از بازدید‌های او از موزه‌های این کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا جایی که بعضی از موزه‌داران ایران از ضرغامی انتقاد کردند که چرا هنوز از موزه‌های تهران بازدید نکرده است.

ضرغامی در جریان سفر به تاجیکستان هم در توییتر نوشته بود «عکسی از لنین در کنار یک مغازه در تاجیکستان نظرم را جلب کرد. نزدیک که شدم فهمیدم عتیقه‌فروشی است! حکومتی که ۷۰ سال، ایدئولوژی را به زور به مردمش تحمیل کند، امروز جای دیگری جز عتیقه‌فروشی برایش نمی‌ماند. به ویژه وقتی رهبران آن، ثروت‌اندوزی پیشه کنند!»

بعضی کاربران توییتر خطاب به ضرغامی نوشتند خودش متوجه مطلبی که نوشته و کنایه‌های سنگینی که زده، نشده وگرنه این توییت را منتشر نمی‌کرد. سایر کاربران توییتر هم متفق القول معتقد بودند این توییت بیش از آنکه طعنه به حکومت کمونستی شوروی سابق باشد، کنایه به مقامات ایدئولوژیک جمهوری اسلامی است؛ چه آنکه در موزه‌های ایران نیز چنین قاب عکس‌هایی یافت می‌شود.

عزت الله ضرغامی پیش از این با انتشار تصویری از دیدار خود با احمد توکلی در صفحه توییتر خود نوشت «صبحانه با احمد آقای توکلی (۳ شهریور) اصرار دارد که وزرا باید در جلسه هیات وزیران در مورد همه مسائل مهم دولت مداخله کنند و موثر باشند، نه فقط برای دستگاه خودشان. حرف درستی است که معمولأ مورد غفلت است. چاره‌ای جز گفتگو و هدایت بحث‌های چالشی به سمت منافع ملی نداریم.»

ضرغامی در واقع سعی کرده برنامه خود را از زبان توکلی مطرح کند تا حالت منطقی بیشتری به آن بدهد. اما در کنار تلاش برای شهرت و دیده شدن، که در دولت قبلی هم آذری جهرمی به شکلی دیگر آن را انجام می‌داد، به نظر می‌رسد ضرغامی قصد دارد خود را چهره متفاوت کابینه نشان دهد. ضرغامی، سال‌ها پیش نشان داده بود شیفته محمود احمدی نژاد است. چه زمانی که با هم از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و جز اقلیت راستگرایان حاضر در سفارت بودند و چه زمانی که در سال ۸۳ ضرغامی از آب خوردن احمدی نژاد شهردار تهران هم رپرتاژ می‌رفت و چه سال ۸۸ که همه ظرفیت صداوسیما برای بزک کردن دولت احمدی بسیج شدند و چه سال ۹۲ که گفته بود قصد راه‌اندازی جریانی به نام ۳ تیر را دارد (۳ تیر ۸۴ دور دوم انتخابات محمود احمدی نژاد بود که او توانست به اکبر هاشمی رفسنجانی غلبه کند)

ضرغامی هنوز هم به دیدار‌های خود با شخصیت‌های خاص ادامه می‌دهد. از جمله دیداری که در روزهای قبل با سعید محمد داشته و با اشاره به رد صلاحیت هر دو نفر و حضور هر دو در کابینه ابراهیم رئیسی می‌نویسد که ما سرنوشت یکسانی داشتیم. در دولتی که عمده وزرای آن تا کنون تجربه چندانی نداشته‌اند، حالا عزت الله ضرغامی که زمانی خود را «یک بازیکن ذخیره» می‌نامید، به ژنرال تبدیل شده است و فعلا بیشترین اخبار درباره او منتشر می‌شود. گویا باید منتظر آینده ماند؛ روزگاری که ضرغامی برنامه‌ریزی کرده تا بازیگر جدی آن باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عزت الله ضرغامی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
0
ایشان یک اصطلاح یا گرفته که زیر میز بزند
نظرات شما
پیشخوان