تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

۵ درصد سالمندان با بیماری‌های سخت درگیرند/ چند درصد بیمه پایه دارند؟

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند، به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

چند درصد سالمندان بیمه پایه دارند؟

رویداد۲۴ دکتر حسام‌الدین علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه سالمندی جمعیتی در نتیجه‌ به‌هم‌ریختگی گروه‌های جمعیتی در جامعه شکل می‌گیرد، عنوان کرد: حدود ۸۳ درصد سالمندان کشور در ارزیابی‌های دوره‌ای سالم هستند.

دکتر علامه افزود: ۵ درصد از سالمندان ایران با بیماری‌های سخت درگیرند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه ۱۱ درصد از سالمندان کشور افرادِ کم‌توان هستند، توضیح داد: اکثر سالمندان ایران می‌توانند در تمام فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند. حدود ۰.۳ درصد از سالمندان در مراکز اقامتی زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: اداره‌ سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر کارهای بسیار خوبی را برای این قشر انجام داده است.


بیشتر بخوانید: پدیده‌ی سالمندی جمعیت در ایران/ ۱۰۰ هزار سالمند در نوبت پذیرش مراکز بهزیستی


علامه گفت: امروزه ۹۳ درصد سالمندان ایرانی از پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: سالمندانی که در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی بستری می‌شوند از خدمات درمان رایگان استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه سالمند باید سواد سالمندی مطلوبی داشته باشد، افزود: مراقبین غیررسمی سالمند – اعضای خانواده – برای پیشگیری از مشکلات مختلف و مراقبت بهتر از سالمند باید به طور مستمر در حال آموزش و پژوهش باشند.

علامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سالمندان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان