تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

برنج ارزان شد

نایب رئیس انجمن برنج از کاهش قیمت برنج در شمال کشور خبر داد و گفت: علی رغم کاهش قیمت برنج، خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

برنج ارزان شد

رویداد۲۴ علی اکبریان، از کاهش قیمت برنج در شمال خبر داد و گفت: علی رغم کاهش ۶ تا ۷ هزار تومانی قیمت برنج در مازندران، اما خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

او افزود: با وجود کاهش قیمت برنج در استان‌های شمالی، افزایش قیمت در تهران جای تعجب است.

اکبریان عرضه ۱۰۰ هزار تنی برنج از سوی بازرگانی دولتی را علت اصلی کاهش قیمت دانست و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که طی یک تا ۲ ماه آینده قیمت برنج به ویژه پرمحصول نوسانی ندارد.

نایب رئیس انجمن برنج در واکنش به اظهارات واردکنندگان در خصوص کمبود برنج خارجی در بازار بیان کرد: در مواقعی که قیمت برنج در بازار افزایش می‌یابد، شرکت غله باید جلوی شتاب قیمت را بگیرد که خوشبختانه با عرضه ۱۰۰ هزار تن از نوسانات قیمت جلوگیری شد.

به گفته او، گرچه عرضه برنج خارجی از محل ذخایر استراتژیک دولت به زیان برنج کاران تمام شد، اما جلوی شتاب قیمت گرفته شد که با این وجود کسی دیگر به فکر انبار کردن نیست.

پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج

اکبریان درباره آخرین وضعیت تولید برنج بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید، پیش بینی می‌شود که تولید با احتساب دوباره کشت و رتون به ۲ میلیون و ۱۰۰ تا ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالیانه حداکثر ۳ میلیون تن برنج در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به واردات برنج از مبادی غیررسمی، کمبودی در عرضه نداریم و گرانی برنج در بازار تهران ناشی از کمبود نیست.

او در پایان قیمت کنونی هر کیلو طارم در عمده فروشی‌های شمال را ۴۲ هزار تومان، شیرودی را ۳۴ هزار تومان و ندا را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در بازار تهران برنج با ۱۰ تا ۱۲ درصد ناخالصی با قیمت ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کنند که اختلاط برنج در کجا انجام می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برنج ، بازار
نظرات شما
پیشخوان