تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

کانادا حقوق واکسن‌نزده‌ها را قطع می‌کند

دولت کانادا در مقررات سخت گیرانه جدید علیه کسانی که از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند، اعلام کرد آن دسته از کارکنان دولت، پلیس و نهاد‌های نظامی که واکسن دریافت نکنند، پرداخت حقوق به آن‌ها قطع خواهد شد.

واکسن ویروس کرونارویداد۲۴ این سیاست واکسیناسیون اجباری که از سوی جاستین ترودو نخست وزیر این کشور اعمال شده است، تقریبا ۳۰۰ هزار کارمند دولت را در بر می گیرد.

همچنین تمامی مسافران ۱۲ سال به بالا که از راه های هوایی و ریلی وارد این کشور می شوند، ملزم به واکسیناسیون کامل تا پایان ماه نوامبر (۹ آذر) هستند.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: این اقدامات مسئولانه، عملی و سخت از کانادایی ها محافظت می کند، مانع از فروپاشی سیستم مراقبت های بهداشتی ما می شود، به فرزندان ما امکان رفتن به مدرسه را می دهد و بهبود اقتصادی ما را تسریع می کند.

وی افزود: این مساله همچنین تضمین می کند که اقلیتی از مردم که مخالف واکسیناسیون هستند، نمی توانند در روند بهبود اقتصاد کشور خللی ایجاد کنند.

بیش از ۸۲ درصد از کانادایی های ۱۲ سال و بیشتر کاملا واکسینه شده اند و ۸۸ درصد نیز دستکم یک دُز را دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید: آیا واکسن سینوفارم برای دانش‌آموزان بی‌خطر است؟


ترودو اعلام کرد عواقب شدیدی در انتظار کارمندانی است که گزارش اشتباهی از وضعیت واکسیناسیون خود ارائه دهند.

وی همچنین تاکید کرد دولتش در هفته های پیش رو از یک گذرنامه واکسیناسیون برای مسافران بین المللی رونمایی و قانونی را در زمینه تهدید یا آزار کارکنان مراقبت های بهداشتی به عنوان یک جرم کیفری معرفی می کند.

مورد دوم در واکنش به اعتراض ها در مخالفت با واکسیناسیون مطرح شد که بیمارستان ها و کلینیک های سراسر کانادا را در ماه های اخیر هدف قرار داد و موجب خشم عموم مردم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان