تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

عرضه گسترده تخم مرغ با نرخ جدید از امروز

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: از امروز ۱۷ مهر به طور گسترده تخم مرغ در سطح مراکز عرضه سراسر ایران با قیمت شانه‌ای حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

عرضه گسترده تخم مرغ با نرخ جدید از امروز

رویداد۲۴ حسین دماوندی نژاد اظهار کرد: تولید ماهانه تخم مرغ در کشور به حدود ۱۰۰ هزار تن رسیده که این میزان از مصرف کشور کمی بیشتر است و به این ترتیب هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور و حتی افزایش ذخایر وجود ندارد.

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار هم توافقاتی برای واردات تخم مرغ از کشور ترکیه داشته که این واردات هم در حال انجام است.

دماوندی نژاد تاکید کرد: با توجه به واردات و مازاد تولید پیش بینی‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی هم در تامین مازاد تقاضای شش ماهه دوم سال وجود ندارد.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که با حفظ تعادل بازار تخم مرغ آرامش به این بازار باز گردد.


بیشتر بخوانید: قیمت ۴۰ قلم کالا در محدوده بحران قرار دارد


دماوندی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحد‌های تولید مرغ گوشتی و تخم گذار و همچنین دامداران خاطر نشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی نیاز مرغداران به نهاده برای ماه جاری و آینده به طور کامل تامین شده است.

وی افزود: برای جبران کاستی‌ها این نهاده‌ها به سرعت در حال رسیدن به گمرک و ترخیص هستند و در کوتاهترین زمان در اختیار واحد‌های تولیدی قرار میگیرند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته این تامین نهاده در ماه‌های پس از آبان نیز به مقدار مورد نیاز تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار میگیرند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تخم مرغ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان