تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مرزبانی آذربایجان: استفاده از خاک این کشور علیه ایران صحت ندارد

نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای تاکید کرد که گزارشات مبنی بر استفاده از خاک این کشور برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران، صحت ندارد.

رابطه ایران و آذربایجان

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری ترند، نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای "اتهامات درخصوص استفاده از خاک این کشور علیه ایران" را رد کرد.

در این بیانیه ادعا شده است: هیچ‌گاه نیرو‌های طرف ثالث در مرز دولتی آذربایجان وجود نداشته و نخواهند داشت. برخی شایعات مبنی بر اینکه از خاک آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌شود و نمایندگانی از یک جنبش افراطی مذهبی در آن حضور دارند، غلط است.
بیشتر بخوانید: نقش مسکو در تحولات اخیر قفقاز/ چرا روسیه از قطع نیاز ترکیه و آذربایجان به ایران سود می‌برد؟
در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان از پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها برخوردار است و هیچ نیازی به حمایت نیروی خارجی برای مرزبانی قابل اطمینان و محافظت از مرز‌های آذربایجان، ندارد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که اکنون وضعیت عملیاتی مرز مشترک ایران و آذربایجان کاملا با ثبات است و کاملا تحت کنترل قرار دارد. علاوه براین، هرگونه تحریک در مرز‌های کشور علیه منافع ملی آذربایجان سرکوب خواهد شد.

پیش از این نیز الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان وجود هرگونه نیروی خارجی در مرز‌های این کشور با ایران را رد کرده و مدعی شده بود که این اتهامات، بی اساس بوده و باید پاسخ داده شود.

این در حالی است که به تازگی موضوع حضور نیرو‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و نیز شبه نظامیان افراطی سوری در نزدیکی مرز‌های آذربایجان با ایران مورد توجه قرار گرفته است و مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بار‌ها به صراحت تاکید کرده اند که کشورمان به هیچ وجه حضور صهونیست‌ها و تروریست‌ها در نزدیکی مرز‌های ایران را برنمی تابد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان