تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

شرط بازگشایی دانشگاه‌ها/ همه دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری نیستند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از ۱۵ آبان برنامه‌های خود را برای شروع حضوری کلاس‌ها انجام بدهند، ‌اما این‌گونه نیست که تمام دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان باشند.

شرط بازگشایی دانشگاه‌ها

رویداد۲۴ دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم ضمن بیان این مطلب در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور آغاز آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهر و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای ابلاغ کرد که در آن تاکید شده است دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند و به دلیل این‌که مصوبات این ستاد قانونی است بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: وزارت علوم باید پس از ابلاغ این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سازوکارهای اجرای این مصوبه که لازم‌الاجرا و قانونی است را ابلاغ کند.

همه دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان نیستند

دکتر خاکی صدیق ادامه داد: به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کردیم باید از ۱۵ آبان برنامه‌های خود را برای شروع حضوری کلاس‌ها انجام بدهند، ‌اما این‌گونه نیست که تمام دانشگاه‌ها ملزم به آموزش حضوری از ۱۵ آبان باشند؛ صرفا دانشگاه‌هایی که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند باید سازوکارهای آموزش حضوری خود را اعلام کنند.

وی افزود: آموزش حضوری دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا باید از ۱۵ مهر آغاز می‌شد و دانشجویان کارشناسی نیز از ۱۵ آبان براساس تصمیم دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش حضوری خود را آغاز کنند، البته این تاریخ‌ها به معنی آغاز حضوری آموزش نیست بلکه دانشگاه‌ها می‌توانند از این تاریخ برنامه‌ریزی‌های خود را در راستای مصوبه ستاد اجرایی کنند.


بیشتر بخوانید: قرنطینه هوشمند؛ سرنوشت واکسن نزده‌ها چه می‌شود؟


بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه‌ها به صورت مشروط است

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بازگشایی حضوری آموزش در دانشگاه‌ها به صورت مشروط است و دانشگاه‌هایی که بتوانند سازوکارهای این شیوه آموزش و پروتکل‌های بهداشتی را اجرایی کنند باید این مصوبه را اجرایی کنند و تمامی دانشگاه‌ها نمی‌توانند به دلیل مسائل لازم جهت هماهنگی خوابگاه‌ها و غیره آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: تا موقعی که دانشجویان دو دوز از واکسن کرونا را نزده باشند، حضورشان در دانشگاه‌ها مشروط است و تزریق دو دوز واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها اجباری است و دانشجویانی که واکسن نزنند نمی‌توانند به صورت حضوری در محیط دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان افزود: به منظور واکسیناسیون دانشجویان برای از سرگیری آموزش حضوری نامه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است که براساس آن دانشجویان و اساتید برای حضور در کلاس‌های آموزشی باید حتما کارت تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان