تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

تحلیل رسانه کُره‌ای از بازی مقابل ایران

یک رسانه کُره‌ای با اشاره به نقش پررنگ هافبک‌ها در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، از سردار آزمون و مهدی طارمی به عنوان خطرناکترین زوج خط حمله آسیا یاد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴ تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. این مسابقه در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار می‌شود؛ گروهی که ایران با ۹ امتیاز در آن صدرنشین است و کره جنوبی با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

سایت interfootball کره جنوبی در خصوص این بازی نوشت: «این یک مسابقه بزرگ است که بسته به نتیجه آن، انتظار می‌رود شرایط گروه A به طور قابل توجهی متفاوت باشد. عدم پیروزی در ورزشگاه آزادی بر ۴۷ سال بسیار سنگین است اما کره که قصد دارد برای دهمین بار راهی جام جهانی بشود، باید برابر ایران به نتیجه مشخصی برسد. در حال حاضر ایران عملکرد فوق العاده ای دارد تا جایی که در ۱۰ بازی رسمی و متوالی به پیروزی رسیده و تمام مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را هم با برد پشت سر گذاشته است.»

این سایت تاکید کرد که سردار آزمون و مهدی طارمی زوج خط حمله تیم ملی ایران بالاترین قدرت و خطر را در قاره آسیا دارند: «به جز آزمون و طارمی، بازیکنان زیادی هستند که کره باید مراقب آنها باشد. این نفرات عبارتند از علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، وحید امیری، سامان قدوس و مهدی ترابی. آنها می‌توانند در چند پست بازی کنند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران از این بازیکنان برای به حداکثر رساندن قدرت گلزنی با آزمون و طارمی استفاده خواهد کرد.»


interfootball در ادامه با اشاره به قدرت هجومی صادق محرمی و امید نورافکن مدافعان کناری ایران در گزارش خود آورده است: «پیش نیازهایی وجود دارد که همه این بازیکنان بیشترین تاثیر را در مسابقه داشته باشند. این پیش نیاز، ثبات خط میانی است. اسکوچیچ همیشه دو هافبک را در زمین قرار می‌دهد و اولویت را به بازیکنانی می‌دهد که شرایط بدنی و دفاعی عالی دارند.

سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی از جمله هافبک‌های کلیدی ایران هستند. قد عزت اللهی ۱۹۰ سانتیمتر و نوراللهی ۱۸۵ سانتیمتر است. آنها در بازی‌های فیزیکی و خشن مهارت دارند و به ندرت تحت فشار قرار می‌گیرند. اگر آنها کنترل خط هافبک را در اختیار داشته باشند، اجرای فوتبال هجومی که اسکوچیچ به دنبال آن است، آسان‌تر خواهد بود.»

این سایت کُره ای سپس نتیجه گیری کرده است که نتیجه این مسابقه در خط میانی زمین رقم می‌خورد و تاکید کرد که «بنتو» سرمربی تیم ملی کره جنوبی با استفاده از «هوانگ این بئوم» و «جونگ وو یونگ» در مرکز زمین به تقابل با ایران می‌پردازد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان