تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

وضعیت بارندگی در کشور تا ۴ آبان/ ادامه بارش برف و باران در بیشتر مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (اول آبان) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت بارندگی در کشور تا ۴ آبان/ ادامه بارش برف و باران در بیشتر مناطق

رویداد۲۴ صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز (۳۰ مهرماه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: در عین حال در نوار غربی جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد و نواحی مرکزی خلیج فارس مواج می‌شود.

ضیاییان گفت: روز شنبه (اول آبان) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی این دو روز در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. روز یکشنبه (۲ آبان) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد. همچنین دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری و برخی نقاط اصفهان، سمنان و خراسان رضوی ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان با اشاره به اینکه روز دوشنبه (۳ آبان) بارش در سواحل شمالی تداوم دارد و غرب دریای خزر مواج می‌شود، تصریح کرد: در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. سه‌شنبه (۴ آبان) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر گستره بارش کل استان‌های ساحلی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان اردبیل و ارتفاعات البرز را فرا خواهد گرفت.

وی افزود: در این روز دریا مواج و طوفانی خواهد شد و در غرب مازندران، استان گیلان و شرق اردبیل بارش شدت دارد. همچنین در این مناطق کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱آبان) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲ آبان) صاف تا نیمه ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ مهر و اول آبان) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است همچنین امروز (۳۰ مهرماه) اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و فردا (اول آبان) با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
خوب عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
خوب عالی
نظرات شما
پیشخوان