تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

قیمت‌های سرسام‌آور عرصه واحد‌های مسکن مهر هشتگرد

در حالی مردادماه امسال عضو هیئت مدیره شرکت عمران هشتگرد از تخفیف تا ۵۰ درصدی در فروش عرصه مسکن مهر این شهر خبر داده بود که این مبلغ حدود ۲ برابر عرصه واحد‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس است.

قیمت‌های سرسام‌آور عرصه واحد‌های مسکن مهر هشتگرد

رویداد۲۴ اواسط مرداد امسال عضو هیئت مدیره عمران هشتگرد از تخفیف ۵۰ درصدی فروش عرصه واحد‌های مسکن مهر این شهر خبر داده و گفته بود: منابع حاصل از فروش عرصه صرف تکمیل و تحویل مساکن مهر می‌شود.

محمدعلی حاجی‌زاده افزود: یکی از راهکار‌هایی است که می‌توانیم با استفاده از آن واحد‌های مسکن مهر به نحو احسن تکمیل کرده و آن‌ها را برای سکونت از همه جهات آماده کنیم. متقاضیان مسکن مهر مالک اعیان هستند و وقتی صاحب عرصه نیز می‌شوند به تبع ارزش افزوده مناسبی حاصل می‌شود. به مرور زمان اعیان استهلاک‌پذیر است یعنی قیمت آن کاهشی است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران هشتگرد اضافه کرد: برای هر واحد مسکن مهر در پروژه‌های آپارتمانی به طور متوسط هزینه عرصه حدود ۲۰ میلیون تومان و در پروژه‌های ویلایی ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است.

حاجی‌زاده از فروش عرصه با شرایط ویژه خبر داد و در این باره گفت: خرید عرصه به دو صورت نقد و اقساط امکان‌پذی است؛ در صورت خرید نقدی مالکان مسکن مهر مشمول ۳۰ درصد تخفیف هستند و در روش قسطی نیز ۳۰ درصد قیمت عرصه پرداخت شده و مابقی نیز بدون کارمزد طی ۵ سال تسویه می‌شود. برای دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر این تخفیف، تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت نقدی و در اقساطی نیز ۲۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

به‌عنوان مثال اگر مساحت یک واحد مسکن مهر را ۸۰ متر در نظر بگیریم قیمت عرصه این واحد بدون اعمال تخفیفات اعلام شده حدود ۱۶۰ میلیون تومان است. اگر متقاضی تمام شرایط اعلام شده از سوی شرکت عمران هشتگرد را داشته باشد قیمت عرصه به حدود ۹۰ میلیون تومان کاهش می‌یابد که این رقم نیز حدود ۳ برابر قیمت عرصه واحد‌های مسکن مهر شهر پردیس است.

در زمان حاضر در فاز ۸ شهر جدید پردیس که واحد‌های ۱۲۰ متر مربعی دارد، قیمت عرصه حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است که با اعمال برخی تخفیفات به ۳۰ میلیون تومان (در صورت پرداخت نقدی) کاهش می‌یابد. قیمت سرسام‌آور عرصه واحد‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در حالی است که قیمت واحد‌های این طرح ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و برای واحد‌های ویلایی حدود ۵۵۰ میلیون تومان است. اما قیمت واحد‌های مسکن مهر پردیس که عرصه آن‌ها خریداری شده حدود ۱.۳ میلیارد تومان است.

واحد‌های فاقد عرصه نیز قیمتی بین یک تا ۱.۳ میلیارد تومان دارند. به نظر می‌رسد شرکت عمران شهر‌های جدید ایران هرچه سریع‌تر به داستان محاسبه عرصه واحد‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد ورود پیدا کند.

چند روزی است که حق‌لطفی مدیرعامل سابق شرکت عمران هشتگرد به شهرداری تهران رفته و این شرکت در زمان حاضر نه مدیرعامل دارد و نه سرپرست. بلاتکلیفی این شرکت قطعا بیش از پیش باعث کُند شدن روند خدمات‌رسانی به مردم و متقاضیان مسکن مهر می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
لازم به ذکر است که شرکت عمران هشتگرد با برداشت مبلغ از اورده متقاضی برای واحد های ویلایی تا 200 میلیون هزینه عرصه قیمت گذاری و دریافت کرده است و این قیمت از قیمت زمین غیر مسکن مهر هم گرانتر در می اید . هیچ نهادی پاسخگو نیست و این هزینه از جیب افراد ی که از نظر بضاعت مالی در حد متوسط به پایین هستند و سعی می کنند با مسکن مهر مشکل مسکن خود را حل کنند بر داشت و یا به عبارتی تحمیل می شود. این شرکت با این روش با دلالان مسکن مهر رقابت می کند به جای اینکه دست دلالان را کوتاه کند خودش رقیب انها شده است و اب به اسیاب انها می ریزد کسی پاسخ شفاف و درست به ارباب رجوع نمی دهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان