تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

تلخ‌ترین نقاشی‌های پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو یکی از بزرگترین نقاشان جهان است. وی روز ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در شهر مالاگا چشم به جهان گشود. پیکاسو یکی از کسانی است که سبک کوبیسم را در نقاش ابداع کرد. آثار مشهور وی گرنیکا و دوشیزگان آوینیون هستند.

تلخ‌ترین نقاشی‌های پابلو پیکاسو

گرنیکا نقاشی رنگ روغن روی بوم اثر پابلو پیکاسو _ بمباران دهکده گِرنیکا در شمال این کشور توسط بمب‌افکن‌های آلمان نازی در ۲۶ آوریل ۱۹۳۷ و در خلال جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر کشیده‌است. این اثر یکی از معروفترین آثار پیکاسو است و بسیاری از منتقدین آن را یکی از تاثیرگذارترین آثار ضد جنگ در تاریخ می دانند.

رویداد۲۴ وی در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهر‌های کشور اسپانیا، زاده شده و با نام «پابلو دیه‌گو خوسه فرَنسیسکو د پائولا خوان رمدیوس ترینیداد روییس‌ای پیکاسو» غسل تعمید داده شد.

پابلو پیکاسو فرزند یک نقاش بود و از ده سالگی در کنار پدرش اصول اولیه نقاشی را آموخت. یکی از مهم‌ترین دورهٔ کاری پیکاسو " دوره آبی " بود.

تلخ‌ترین نقاشی‌های پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی متولد ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ – درگذشته ۸ آوریل ۱۹۷۳

پیکاسو زمانی که به کار مشغول نبود، از تنها ماندن خودداری می‌کرد و به همین دلیل در مدت کوتاهی حلقهٔ دوستانش که شامل گیوم آپولینر، ماکس ژاکوب و لئواستاین و همچنین دو دلال بسیار خوب به نام‌های امبروز (Amborise Vollard) و برس‌ول (Berthe Weel) بود، شکل گرفت.

در این زمان خودکشی یکی از دوستانش به روی پابلوی جوان تأثیر عمیقی گذاشت و تحت چنین شرایطی دست به خلق آثاری زد که از آن به عنوان دورهٔ آبی یاد می‌کنند.

در این دوره بیشتر به ترسیم چهرهٔ آکروبات‌ها، بندبازان، گدایان و هنرمندان می‌پرداخت و در طول روز در پاریس به تحقیق بر روی شاهکارهایش در لوور و شب‌ها به همراه هنرمندان دیگر در میکده‌ها مشغول می‌شد. پابلو پیکاسو در دورهٔ آبی بیشتر رنگ‌های تیره را در تابلو‌های نقاشی خود به کار می‌گرفت.

در دوره‌های آبی و گلفام استقلال هنری اش را بروز داد. اوضاع بحرانی اروپا، جنگ داخلی اسپانیا و اشغال فرانسه توسط آلمانی‌ها، بر موضوع و محتوای هنر او اثری عمیق گذاشت و عناصر اساطیری و نمادین در آثارش رخ نمودند.

تابلوی گرنیکا نمونه شاخص هنر تمثیلی او در این دوره‌است. او با بهره‌گیری از هنر بدوی (مجسمه‌های کهن ایبریایی، و صورتک‌ها و تندیس‌های آفریقایی)، در راهی تازه قدم گذارد.

شاید پیکاسو طراحی را برترین وسیله برای انتقال بیواسطه قدرت ابداع خود می‌دانست. طراحی‌های دوره جوانی اش به دور از طبیعت‌گرایی و بری از هرگونه رونگاری، بر اثر تجربه تجسمی به روی کاغذ ترسیم شده‌اند. در تصاویر روز آثار پابلو پیکاسو را به مناسبت زادروزش ببینید.

تلخ‌ترین نقاشی‌های پابلو پیکاسو
تصویر گرترود استاین نویسنده آمریکایی اثر پابلو پیکاسو

منبع: pablopicasso

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان