تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

واکسن کرونا؛ اجباری یا اختیاری؟

وزارت بهداشت با تأکید مجدد بر اینکه "واکسیناسیون کرونا" در سراسر کشور اختیاری است، اعلام کرد: کارکنانی که تاکنون موفق به انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا نشده‌اند، با ارائه تست منفی پی‌سی‌آر می‌توانند در محل کار حاضر شوند.

واکسیناسیون در کشور اختیاری است؟

رویداد۲۴ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی گزارش تسنیم با عنوان سازمان استخدامی: واکسن کرونا اجباری است!/ وزارت بهداشت: واکسن اختیاری است! که در آن به ابهامات و تناقضات واکسیناسیون اجباری در کشور پرداخته شده بود؛ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به‌شرح زیر است:

در راستای مصوبات جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف شد قوانین مربوط به شرایط مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در سراسر کشور را ابلاغ کند. بر اساس مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی، ضمن لغو دورکاری‌ها از اول آبان‌ماه تمام دستگاه‌های دولتی موظفند کارکنانی که تاکنون موفق به انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا نشده‌اند را در گام نخست مجاب به واکسیناسیون و در غیر این صورت با توجه به اختیاری بودن واکسیناسیون در سراسر کشور، افرادی که به هر دلیل از واکسینه شدن سر باز می‌زنند با ارائه گواهی سلامت (هر 72 ساعت یک‌بار) که منوط به پاسخ پی‌سی‌آر آزمایشگاهی است، می‌توانند در محل کار حاضر شوند.


بیشتر بخوانید: دُز اضافه واکسن کرونا برای چه کسانی تزریق می‌شود؟


بر اساس این مصوبه، در نهایت افرادی که به دستور اداری توجه نکرده و از انجام واکسیناسیون و ارائه گواهی سلامت 72ساعته سر باز زنند به هیئت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت معرفی خواهند شد چرا که در حال حاضر ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه جهت پیشگیری از این بیماری، افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور است.

به گزارش تسنیم؛ این اطلاعیه در حالی صادر می‌شود که دو روز پیش بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی درباره الزام انجام تست کرونا برای افراد واکسن‌نزده گفت: این مصوبه ستاد کرونا نیست زیرا قابل اجرا نیست؛ برخی دوستان الگوهای خارجی را مطرح می‌کنند؛ پی‌سی‌آر منفی هزینه‌بر و سخت است و الزام انجام تست کرونا در هر 72 ساعت برای افراد واکسن‌نزده، مورد نظر ستاد کرونا نبوده است!

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان