تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

معلمانی که بیشترین حقوق را با اجرای رتبه بندی دریافت می‌کنند

در ادامه این مطلب می توانید متوجه شوید کدام گروه معلمان بیشترین و کمترین حقوق را دریافت می کنند.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ برای این که متوجه شوید کدام گروه معلمان بیشترین و کمترین حقوق را دریافت می کنند ابتدا باید بدانید که معلمان به چند گروه تقسیم می شوند:

 گروه اول (آموزگاران ): به معلمان دوره ابتدایی آموزگار گفته میشه این دسته باید ۵ روز در هفته مدرسه تدریس داشته باشند.

     گروه دوم (دبیران): به معلمان دوره متوسطه اول و دوم دبیر گفته میشه و معمولا ۳ یا ۴ روز در هفته موظف به تدریس هستند.

    گروه سوم (هنرآموزان ): به معلمان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هنر آموز گفته میشه که مدرک مهندسی دارند و در هنرستان یا کاردانش تدریس میکنند، معمولا 3 یا 4 روز در هفته تدریس دارند.

     گروه چهارم (معلمین مدارس استثنایی): به معلمان فارغ التحصیل رشته آموزش کودکان استثنایی می گویند که در مدارس استثنایی مشغول تدریس هستند.

     برای مقایسه، اول باید در نظر گرفته شود مبنای ما این است که معلمین یک سابقه و یک مدرک دارند.... مطمئنا نمیشود معلمین با سابقه های بالاتر و مدرک های متفاوت رو با هم مقایسه کرد.


    بیشتر بخوانید: ماجرای حقوق ۳۰ میلیون تومانی معلمان با طرح رتبه بندی


    حقوق معلمین مدارس استثنایی بیشتر از سایر گروه ها است دلیل آن هم  سرکار داشتن آنها با بچه های دارای معولیت های ذهنی و فیزیکی است که باعث می شود کار طاقت فرسا تری نسبت به سایر معلمین داشته باشند. علاوه بر زیاد بودن حقوقشان این گروه در ۲۵ سال نیز میتونند بازنشسته شوند و باز علاوه بر تمام موارد ذکر شده این گروه از معلمان چه در شهر باشند چه در روستا از مزایا تدریس در مناطق محروم که مهمترین آن تعجیل در ارتقای رتبه و طبقه  است، بهره مند هستند.

     بعد از معلمان استثنایی، حقوق معلمین ابتدایی نسبت به دو گروه دیگه بیشتر است چون هر روز سر کار میروند و سختی کار بیشتری به آنها تعلق میگیرد.

     رتبه سوم تعلق دارد به هنر آموزان، اکثر دروس فنی شامل کارگاه و آزمایشگاه و کارهای عملی میشود ... هنر آموزان مدرس این دوره ها به علت عملی بودن این دروس حقوق بیشتری نسبت به گروه دبیران دارند.

     در نهایت هم آموزش دروس تئوری متوسطه یعنی گروه دبیران در لیست قرار می‌گیرند.

    طرحی که از طرف آموزش و پرورش ابلاغ شده یعنی "معلم تمام وقت" شامل دبیران و هنر آموزانه که تا سقف ۵۰۰ هزار تومان روی حقوق تاثیر دارد، در این طرح معلمین باید ۶ ساعت در هفته اضافه تر تدریس کنند تا حقوقشان افزایش پیدا کند. 

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان