تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

شرط مهم مجلس برای از سرگیری مذاکرات

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها اگر به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند، باید با لغو کامل تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهند.

مذاکرات احیای برجام در وین

رویداد۲۴ اردشیر مطهری با تاکید بر اینکه غربی‌ها باید همه تحریم‌های ضدایرانی را لغو کنند، اظهار کرد: آمریکا و کشورهای غربی تحریم‌های ظالمانه‌ای را در همه ابعاد و حوزه‌های مختلف علیه ایران اعمال کرده‌اند و آنان اگر به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند، باید با لغو کامل تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهند.

وی متذکر شد: تعداد تحریم‌های آمریکا و غربی‌ها بعد از انعقاد برجام و به خصوص در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شدت افزایش یافت و باید همه این تحریم‌ها به صورت کامل برطرف شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی درباره سازوکار دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای، گفت: موضع دولت رئیسی آن است که ما باید به توانمندی‌های خودمان تکیه و ایستادگی کنیم و غربی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.

مطهری با بیان اینکه دولت سیزدهم موضع بسیار منطقی و خوبی را اتخاذ کرده است، ادامه داد: مذاکرات فرسایشی فایده‌ای برای ملت ما ندارد و نباید به مذاکره اینچنینی و فرسایشی تن داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه غربی‌ها با وقت‌کشی در مذاکرات به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند و ما به هیچ وجه نباید در دور جدید مذاکرات به آنان اجازه فرصت‌سوزی دهیم، تصریح کرد: علاوه بر این، قابل توجیه نیست که تحریم‌های ایران سر جای خودش بماند و مذاکرات از سر گرفته شود و یکی از مسائل مهم پیش از آغاز مذاکرات آن است که همه تحریم‌ها لغو شود.


بیشتر بخوانید: استراتژی دولت رئیسی درمورد مذاکرات هسته‌ای و برجام چیست؟


وی با اشاره به اینکه باید خطوط قرمز در مذاکرات حفظ شود، افزود: دولت فعلی قطعاً در مذاکرات آتی به خطوط قرمز نظام توجه می‌کند و از مسیر منحرف نمی‌شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود و در مذاکرات احترام متقابل وجود داشته باشد، قطعاً ما به نتیجه مطلوب دست می‌یابیم و تاکید جمهوری اسلامی ایران است که این بار باید مذاکرات برد - برد باشد.

مطهری با بیان اینکه سیاست کلی ما آن است که معطل مذاکرات نمانیم،اظهارداشت: مذاکرات و منافع حاصل از آن نباید یک طرفه و فقط برای کشورهای غربی باشد و ما هم باید از منافع مذاکرات هسته‌ای بهره‌مند شویم. دشمنان فکر نکنند که با تحریم‌های حداکثری و ظالمانه خود می‌توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند و بدانند که ما ملت مقاومی داریم و خوشبختانه دولت سیزدهم هم معیشت مردم را به مذاکرات گره نمی‌زند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان