تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

شوک بزرگ AFC به پرسپولیس و استقلال

فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌نگاری کرده و منتظر پاسخ این نهاد است.

 پرسپولیس و استقلال

رویداد۲۴ احتمال حذف استقلال و پرسپولیس در آسیا بالا رفت . آخرین مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا آخر ماه اکتبر است که این مهلت فردا (یکشنبه) ۳۱ اکتبر یا ۹ آبان ماه به پایان می‌رسد.

این بار AFC بدون مماشات در حال برخورد جدی با باشگاه‌هایی است که شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای را ندارند و همین مشکل می‌تواند استقلال و پرسپولیس را دچار مشکل کند.

    موارد بسیار زیادی مانع از دریافت مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است که هر کدام قدرت خاص خود را برای جلوگیری از دریافت مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه دارند. یکی از موارد مربوط به مالکیت مشترک دو باشگاه است که وزارت ورزش آن را برعهده دارد.

    بحث مالکیت مشترک فقط یکی از موارد است و پرونده‌های مختلف در فیفا و دادگاه حکمیت ورزش (CAS)، بدهی‌های پرداخت نشده، بدهی‌های مالیاتی و ترازهای مالی، دیگر موارد مشکل‌ساز برای استقلال و پرسپولیس به شمار می‌روند.

    به دنبال این مشکلات که همچنان حل نشده است، فدراسیون فوتبال از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست مهلت کرده تا بلکه باشگاه‌ها بتوانند در مهلتی اضافه مشکلات خود را حل و فصل کنند و موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شوند. در غیر این صورت باید منتظر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان فصل آینده باشیم.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
    نظرات شما
    پیشخوان