تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

هشدار جدید سازمان جهانی بهداشت: ممکن است ویروسی جدید ظاهر شود که قابل کنترل نباشد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با این هشدار که ممکن است یک ویروس جدید در مقطعی ظهور کند که قابل مهار نباشد، خواستار تقویت این سازمان برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ممکن است یک ویروس جدید «در مقطعی» ظهور کند که قابل مهار نباشد و خواستار تقویت این سازمان شد. 

وی در جلسه وزرای بهداشت و دارایی گروه ۲۰ گفت: این یک قطعیت بیولوژیکی است که در مقطعی، ویروس دیگری ظاهر می‌شود که ما به سادگی نمی‌توانیم آن را مهار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا از همه‌گیری کنونی درس بگیرند و برای همه‌گیری بعدی آماده شوند.

به گفته آدهانوم، برای این منظور، جهان به یک سازمان جهانی بهداشت تقویت شده، توانمند و با حمایت مالی پایدار نیاز دارد، یک مکانیسم مالی جدید برای اطمینان از واکنش سریع به بیماری‌های همه‌گیر و مدیریت بهتر.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به همین منظور از کشورها خواست تا از ایجاد هیأت تامین مالی (برای مقابله با) تهدیدات سلامتی و امضای یک توافق‌نامه بین‌المللی الزام‌آور به لحاظ قانونی در خصوص آمادگی و واکنش به همه‌گیری حمایت کنند.


بیشتر بخوانید: چطور ضد واکسن‌ها را راضی کنیم واکسن بزنند؟ این ۶ راه حل را بخوانید


وی پیش‌تر با اشاره به تسریع شیوع انواع گونه‌های ویروس «کووید-۱۹» در جهان هشدار داد در صورتی‌که در روش‌های مقابله با ویروس کرونا تغییر چشمگیری ایجاد نشود، احتمالاً تا اوایل سال ۲۰۲۲، مجموع مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۰۰ میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت.

سازمان جهانی بهداشت همچنین بارها از عدم وجود واکسن کرونا برای کشورهای کمتر توسعه یافته ابراز تاسف کرده است.

اخیراً «القیصر» نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای با روزنامه «الاهرام» تاکید کرد که برنامه اولیه سازمان جهانی بهداشت این بود که دو میلیارد دُز از طریق مکانیسم کوواکس بین این کشورها توزیع شود، اما رسیدن به این رقم غیرممکن شده، زیرا تقاضا بیشتر از تولید است.

القیصر توضیح داد که هدف ایمن سازی ۱۰ درصد از جمعیت جهان در سپتامبر ۲۰۲۱، ۴۰ درصد در دسامبر و ۷۰ درصد تا سال آینده محقق نشده است. وی با مثال زدن قاره آفریقا گفت که تاکنون کمتر از یک درصد از ساکنان آن علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان