تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

زنگ خطر برای استقلال؛ مراقب باشید!

استقلال کار سختی برای سومین کلین‌شیت این فصل مقابل تراکتور دارد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ بازی استقلال با تراکتور یک تیغ دولبه برای فرهاد مجیدی و شاگردانش است. از یک طرف قرار گرفتن نام این دو تیم در کنار هم همیشه حساسیت‌برانگیز است و این تصور را ایجاد می‌کند که قرار است یک بازی سخت و حساس برگزار شود. از سوی دیگر آمار تراکتور و فیروز کریمی و روز‌های پرتعداد پیروز نشدنشان مقابل آبی‌پوشان پایتخت گزاره اول را زیر سوال می‌برد. فیروز کریمی ۱۳ سال است که نتوانسته مقابل استقلال به پیروزی برسد. اگرچه بخش زیادی از این سال‌ها سرمربی تراکتور بدون تیم بوده، اما زمانی که تیم داشته هم نتوانسته مانع از بالا رفتن این عدد شود و او آخرین بار با صبای قم طعم برد را چشید. از آن سو تراکتور هم برای آخرین بار در دیدار برگشت لیگ هجدهم و با گل اشکان دژاگه پیروز شد و از آن بازی به بعد تلاش‌هایش برای کسب سه امتیاز ناکام مانده است.

نکته جالب در مورد بازی این هفته این است که حریف استقلال در ورزشگاه آزادی می‌تواند دو چهره متفاوت از خود به نمایش بگذارد. فرهاد مجیدی نمی‌داند که حریف امروزش کدام تراکتور خواهد بود؛ آن تیمی که با ۴ گل مقابل گل‌گهر شکست خورد یا آن تیمی که صنعنت نفت آبادان را با اقتدار شکست داد. تراکتور هر کدام از این دو تیم که باشد به نظر می‌رسد فارغ از نتیجه زنگ خطر برای مدافعان استقلال و ادامه کلین‌شیت‌های این تیم به صدا درخواهد آورد.

کلین‌شیت در خطر است
مهاجمان تراکتور در هر دو بازی حتی در بازی اول با گل‌گهر مهاجمان زهرداری نشان دادند که مهار آن‌ها کار راحتی نیست. خط حمله تراکتور می‌تواند محک مناسبی برای مدافعان استقلال که بعد از مدت‌ها فراز و نشیب طعم اقتدار و ثبات را می‌چشند، باشد. محمد عباس‌زاده در خط حمله به علاوه سه بازیکن پشت سرش یعنی سامان نریمان‌جهان، پیمان بابایی و محمد قادری مربعی هستند که بزرگترین چالش را برای خط دفاع استقلال به وجود خواهند آورد. این ۴ بازیکن (در بازی گل‌گهر می‌توان علی فتحی را جانشین محمد قادری دانست) در هر دو بازی ۱۰ شوت به سمت دروازه حریف شلیک کرده‌اند. ۱۲ شوت از این ۲۰ شوت داخل محوطه جریمه بوده که حاصل آن به ثمررسیدن ۴ گل در دو بازی (یک پنالتی) بوده است.


بیشتر بخوانید: سرمربی سابق آبی‌ها: انتظار نداشته باشیم استقلال مانند پرسپولیس بازی کند!


پیمان بابایی با زدن ۴ ضربه در داخل محوطه جریمه خطرناک‌ترین بازیکن فیروز کریمی بوده است. این بازیکنان در بازی با صنعت نفت ۶ و در بازی با گل‌گهر ۷ بار توپ‌ربایی در زمین حریف داشتند. تراکتور در ۱۳ بازی آخر خود موفق به گلزنی شده است. تیم تضعیف شده فیروز کریمی با اینکه بازیکنان زیادی را از دست داده، اما در تیم هجومی تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و این برتری آن‌ها در این فصل است. نقطه ضعف این مربع هم دوئل‌های هوایی است و این دقیقا نقطه قوت استقلالی‌هاست که روی هوا به هیچ بازیکنی اجازه هنرنمایی نمی‌دهند.

آماده‌باش به وریا و دانشگر
نقشه حرکتی این ۴ بازیکن تراکتور نشان می‌دهد که بیشترین حرکت آن‌ها در میانه و البته جناح راست حریف بوده است. آماری که زنگ خطر را برای وریا غفوری و محمد دانشگر بیش از بقیه به صدا در می‌آورد به خصوص اینکه در دو بازی قبلی استقلال چند بار بازیکنان حریف از فضای خالی میان این دو مدافع استفاده کردند و توانستند موقعیت‌هایی را روی دروازه استقلال به وجود بیاورند.

اگرچه هر تیم از ۱۱ بازیکن تشکیل می‌شود، اما در مورد تراکتور می‌توان گفت که مهار این مربع هجومی می‌تواند به منزله طی کردن ۹۰ درصد از راه پیروزی باشد و بقیه بازیکنان تراکتور خطر چندانی برای درواز محسوب نمی‌شوند و از آن سو هم گل زدن به این تیم کار خیلی سختی نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان