تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

انتقاد شدید سوریه از رفتار رجب طیب اردوغان

دمشق تصمیم دو روز پیش پارلمان ترکیه برای تمدید اعزام نیرو‌های نظامی به عراق و سوریه به مدت دو سال دیگر را به شدت محکوم می‌کند.

انتقاد شدید سوریه از رفتار رجب طیب اردوغان
رویداد۲۴ وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که تصمیمات آنکارا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است.

 یک مقام مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه به خبرگزای سانا گفت: دمشق تصمیم دو روز پیش پارلمان ترکیه برای تمدید اعزام نیرو‌های نظامی به عراق و سوریه به مدت دو سال دیگر را به شدت محکوم می‌کند.

این مقام مسئول افزود: سیاست‌های رجب طیب اردوغان به تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت در منطقه و جهان تبدیل شده است و همچنان به حملات نظامی خود به خاک سوریه و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با وضعیت سوریه که در همه آن‌ها بر لزوم احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است، ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی دیگر تحمل تهدیدات ترکیه علیه صلح و امنیت بین‌المللی را ندارد.

مقام مسئول وزارت خارجه تأکید کرد که سوریه حق مطلق خود را برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت خود محفوظ می‌دارد.

پارلمان ترکیه هفته پیش لایحه تمدید مجوز عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در عراق و سوریه برای دو سال دیگر به تصویب رساند.

در لایحه عراق و سوریه تاکید شد که تحولات در مناطق مجاور مرز‌های زمینی جنوبی ترکیه و خطرات و تهدیدات ناشی از درگیری در حال افزایش است.

در این لایحه ضمن تاکید بر اینکه ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی، وحدت ملی و ثبات همسایه خود عراق اهمیت زیادی قائل است، تصریح شد: «تداوم حضور عناصر پ. ک. ک و داعش در عراق، تلاش برای مقابله با جدایی‌طلبی قومی، تهدیدی مستقیم برای صلح، ثبات و امنیت کشورمان است.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان