تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

صید فیل ماهی ۱۵۰کیلویی توسط صیادان مازندرانی

رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور یک فیل ماهی حدود ۱۵۰ کیلویی را صید کرده که برای حفظ و بازسازی و تکثیر تحویل مرکز بازسازی شهید رجایی ساری شده است.
رویداد۲۴  بهروز عمرانی اظهار کرد: حوالی ظهر پنجشنبه ۶ آبان‌ماه ماه ۱۴۰۰ صیادان پره ماهیگیری متحد رستم‌رود شهرستان نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۱۴۱کیلوگرم که بیش از ۱۴کیلو خاویار داشت شدند.

وی افزود: این فیل ماهی پس از تحویل به اداره شیلات به‌صورت زنده و سالم به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است تحویل داده شد.


عمرانی تصریح کرد: این گونه ماهی به‌صورت زنده در مرکز شهید رجایی ساری نگهداری تا در زمان مناسب جهت تکثیر و بازسازی ذخایر دریای خزر مورد استفاد قرار گیرد.

رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور تاکید کرد: نگهداری این ماهی‌ها خیلی مهم است و تمام تلاش شیلات و محیط زیست برای حفظ این گونه ارزشمند پای این کار هستند تا این گونه بسیار ارزشمند در دریا حفظ و حراست شود.

وی در پایان گفت: طبق قوانین بین‌المللی، صید تجاری ماهیان خاویاری توسط کشور‌های حاشیه دریای خزر ممنوع بوده و ایران اجازه صید این گونه‌های ماهی را دارد که آن هم برای نگهداری و تکثیر و محافظت از آن اجازه صید دارد و صید آن صید غیرتجاری و صرفاً برای حفظ و تکثیر ماهی است.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار جالب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
ماسکشون کوووو په!!!
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
1
این قانون بین المللی بعد انقلاب تصویب شده ؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان