تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

فرمول استراماچونی در دست فرهاد مجیدی!

استقلال در سومین هفته لیگ برتر هم به پیروزی رسید تا به ۹ امتیاز کامل از سه بازی برسد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ استقلال در سومین هفته لیگ برتر هم به پیروزی رسید تا به ۹ امتیاز کامل از سه بازی برسد. نکته مهم در بردهای استقلال و شروع خوب این تیم در لیگ بیست و یکم کلین شیت های این تیم است.استقلال بدون گل خورده به هفته چهارم رقابت های لیگ برتر رسیده و این آمار درخشان نشان می دهد که آبی ها در فاز تدافعی کاملا موفق بوده اند و بدون شک حضور مربی کارکشته ای مثل گابریل پین و تفکرات ایتالیایی این مربی در ثبت چنین آماری بی تاثیر نبوده است.

در واقع سیستم دفاع 3 نفره میراث استراماچونی در استقلال است و حالا با حضور گابریل پین و آشنایی او با این سیستم کاملا ایتالیایی باعث شده تا میراث استرا در استقلال به بهترین شکل ممکن ترمیم شود.«تحول» تیم استرا، با استفاده از سه مدافع مرکزی در این تیم رقم خورد. درست مثل همان نقشه‌ای که آنتونیو کونته در چلسی پیاده کرده بود.


بیشتر بخوانید: ماجرای سه برابر شدن قرارداد فرهاد مجیدی


سرمربی ایتالیایی استقلال آن روزها از حضور همزمان دانشگر، روزبه چشمی و عارف غلامی در قلب دفاع تیمش استفاده می کرد و حالا فرهاد مجیدی و گابریل پین از یزدانی،مرادمند و دانشگر استفاده می کنند.در 3 دیداری که استقلال کلین شیت کرده سیاوش یزدانی بی اشتباه بوده،مرادمند کاملا متمرکز و دانشگر هم تاثیرگذار و بی حاشیه و با همین فرمول مطمئنا کلین شیت های استقلال و عملکرد خوب دفاعی این تیم در لیگ بیست و یکم تداوم خواهد داشت.

در زمان استرا با سیستم 3 دفاعه، در سمت چپ میلیچ و در سمت راست وریا ، آزادانه‌تر از گذشته نفوذ می‌کردند و در استقلال مجیدی نیز دقیقا همین اتفاق با وریا و جعفر سلمانی در حال تکرار است.خط میانی استقلال نیز درست مثل زمان استرا یک خط میانی دونده و فیزیکی است و با اضافه شدن ژست به خط حمله به عنوان یک مهاجم تمام کننده احتمالا او همان نقشی را در ترکیب تیم مجیدی ایفا می کند که پیشتر دیاباته در تیم استرا بر عهده داشت و کوین یامگا نیز با سرعت و تکنیکی که از خود نشان داده می تواند به عنوان جانشین قائدی برای مهاجم هدف آبی ها فضاسازی کند.تمام این ها نشان می دهد که استقلالی ها و فرهاد مجیدی با کمک گابریل پین در لیگ بیست و یکم با فرمول استرا قصد دارند خاطرات شیرین این مربی ایتالیایی را برای هواداران استقلال زنده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان