تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مهاجم سابق پرسپولیس: بزرگترهای تیم از من بدشان می‌آمد

مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید برای گرفتن طلبش مجبور بوده شکایت کند و دیگری هیچ تخفیفی به پرسپولیس نخواهد داد.

کریستین اوساگونا

رویداد۲۴ کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه ای دو  فصل قبل پرسپولیس که یک نیم فصل در این تیم بازی کرد حالا یکی از طلبکاران این باشگاه به حساب می‌آید. اوساگونا بعد از اینکه نتوانست به صورت مسالمت آمیز پولش را بگیرد به فیفا شکایت کرد و حالا باشگاه پرسپولیس باید پول این بازیکن را پرداخت کند. از همین رو فرصتی دست داد تا با کریستین در خصوص این موضوع و همچنین سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

کریستین این روزها چه می‌کنی؟

فعلا در نیجریه هستم و روزها را کنار خانواده‌ام می‌گذرانم. به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم تا بدنم روی فرم بماند. اگر فرصت مناسبی پیش بیاید به فوتبال برمی‌گردم.

چه شد از فوتبال عراق هم جدا شدی؟

خب در ابتدا اوضاع خوب بود و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. ولی بعد از گذشت چند وقت شرایط عوض شد و من تصمیم به جدایی گرفتم و الشرطه را ترک کردم. من حتی در ۴ بازی اول ۳ گل زدم ولی متاسفانه باز هم به دلیل مشکلات مالی جدا شدم.

ماجرای گرفتن طلبت از پرسپولیس به کجا رسید؟

خب من مجبور شدم برای گرفتن طلبم به فیفا شکایت کنم. باشگاه پرسپولیس هم به رای فیفا اعتراض کرد و حالا منتظر رای نهایی دادگاه هستیم.

چه شد تصمیم به شکایت گرفتی؟

مدیران پرسپولیس در آن زمان به من گفتند فعلا خبری از پرداخت پول نیست و آنطور که مدیران باشگاه چند وقت پیش به وکیلم گفتد قصد پرداخت طلبم را ندارند. آنها اعلام کردند برای رسیدن به پولم باید به فیفا شکایت کنم. فکر کردم بهترین راه همین است و من از طریق وکیلم اقدام کردم تا فیفا طلبم را از باشگاه پرسپولیس بگیرد. فکر می‌کنم هواداران هم این موضوع را به خوبی درک کردند.

مگر قبل از ترک ایران با پرسپولیس توافق نکرده بودی؟

من با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتم ولی آنقدر اذیتم کردند و حقوقم را ندادند تا خسته شوم و از این تیم بروم. موقع جدا شدن و فسخ قرارداد از من تخفیف خواستند من هم قبول کردم مقداری از طلبم را ببخشم. قرار بود تا یک تاریخ مشخص اگر باشگاه پولم را نداد این حق را داشته باشم تا شکایت کنم. ولی وقتی فیفا وارد عمل شد دیگر خبری از تخفیف نیست و باشگاه پرسپولیس مجبور است کل طلبم را بدهد.


بیشتر بخوانید: بازیکنانی که پرسپولیس را سیاه‌بخت کردند!


مجموع طلب تو چقدر است؟

حدود ۱۰۰ هزار دلار.

چه کسانی در ایران تو را اذیت کردند؟

نمی‌خواهم اسم کسی را بیاورم ولی آنهایی که در باشگاه مسئول بودند اذیتم کردند. همه می‌دانند که به خاطر بیماری کرونا و بسته بودن پروازها نمی‌توانستم آن موقع به ایران برگردم. همان موقع باشگاه خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردم را پس گرفت و من وقتی به ایران برگشتم مجبور بودم در هتل زندگی کنم. شرایط من بسیار سخت بود و وقتی باشگاه این کار را کرد فهمیدم که باید پرسپولیس و ایران را ترک کنم.

به نظرت چه دلایلی باعث شد نتوانی در پرسپولیس موفق باشی؟

دلایل زیادی داشت ولی مهمترین دلیل عدم موفقیت من مسائل روحی روانی بود که کلا تمرکز مرا به هم زد و نگذاشت فوتبال خوبی ارائه کنم. من از روزی که به پرسپولیس آمدم همیشه درگیر مشکلات مالی بودم قبلا هم گفتم فوتبال تنها منبع درآمد من است و از این راه خرج خانواده پرجمعیتم را می‌دهم ولی باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرد و همین موضوع در کیفیت بازی من تاثیرگذار بود. همچنین شیوع کرونا و بسته شدن مرزها باعث شد هفته‌ها در تمرینات غیبت کنم.

رابطه ات با بازیکنان پرسپولیس چطور بود؟

من با همه بچه‌ها خوب بودم و هیچ مشکلی نداشتم ولی اکثر بازیکنان رابطه خوبی با من نداشتند به خصوص بزرگترهای تیم که خیلی تحویلم نمی‌گرفتند. نمی‌دانم شاید چون خارجی بودم این اتفاق افتاد ولی بهترین دوستان من در پرسپولیس جوانترهای تیم بودند.

هواداران پرسپولیس بازی‌های تو در ذوب آهن را دیده بودند و انتظار داشتند همان کریستین را در تیمشان بیینند ولی اینطور نشد.

بله درست است ولی در ذوب آهن مثل پرسپولیس فکرم درگیر مشکلات مالی نبود و تمام تمرکزم روی فوتبال بود. ضمن اینکه منصوریان بر خلاف گل محمدی با من خیلی رفیق بود و ارتباط دوستانه و عاطفی با هم داشتیم به همین دلیل بهتر توانست از من بازی بگیرد.

اگر به عقب برگردی بازهم پرسپولیس را انتخاب می‌کنی؟

حتما چرا که نه. من با فکر و تحقیق این تیم را انتخاب کردم و می‌دانستم پرسپولیس چه تیم بزرگی است و پرتماشاگرترین تیم آسیاست. من آمده بودم تا در قهرمان ایران بازی کنم. اگر به گذشته برگردم باز هم پرسپولیس را انتخاب می‌کنم.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

بله نتایج تیم را دنبال می‌کنم و می‌دانم شرایط به چه شکلی است. خوشحالم پرسپولیس فصل قبل قهرمان شد و امیدوارم امسال هم دوباره قهرمان شود. من احترام زیادی برای پرسپولیس و هوادارانش قائلم و دوست دارم این تیم موفق شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان