تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

جزئیات واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

۱۳ شرکت غیر بورسی هنوز برای واگذاری سهام به دهک‌های پایین جامعه ارزش‌گذاری نشده است. در صورت موافقت دولت تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می‌شوند.

جاماندگان سهام عدالت

رویداد۲۴ طرح توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ در کشور در حال اجرا است و با مشکلات ناشی از نحوه آزادسازی این سهام، پرداخت سود سالانه سهام عدالت، پرتفوی پرحاشیه این سهام، داستان متوفیان و جاماندگان سهام عدالت، بر‌گزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری و... روبروست.

یکی از مشکلات، موضوع جاماندگان سهام عدالت و تخصیص سهام به جمعیت جدیدی از مشمولان سهام عدالت است که با توجه به وعده‌های داده‌شده در این زمینه، باید همه جوانب کار از جمله نحوه شناسایی و تخصیص سهام به افراد مشمول و نیز نوع سهام تخصیصی، قیمت آن و... در این زمینه اندیشیده شود.

    «محمدرضا پورابراهیمی» شب گذشته در برنامه تیتر یک امشب شبکه خبر با بیان اینکه جلساتی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته‌ایم، گفت: در قالب شش دهک برخی افراد از سهام عدالت جامانده اند که پیگیری و قرار شد که به این افراد سهام عدالت واگذار شود.

    پور ابراهیمی افزود: رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع و نامه‌ای را به دولت ارسال کردیم که خوشبختانه با کلیات بحث موافقت شده و این مسئله به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است. بعد از موافقت دولت، ما طرح مصوب کمیسیون اقتصادی را یک هفته پس از آن در دستورکار مجلس قرار می‌دهیم.

    پورابراهیمی تاکید کرد: در مرحله نخست اولویت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دهک‌های پایین جامعه تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان و ایثارگران است.


    بیشتر بخوانید: دولت برای ۲۰ میلیون نفر سهام عدالت ندارد!


    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ایران توضیح داد که یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز در زمان واگذاری سهام عدالت که واجد شرایط بودند، اما نتوانستند به موقع فرم‌های خود را تکمیل و به ثبت برسانند می‌توانند جزو این اولویت قرار گیرند.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان سهام داشته باشیم، امکان واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان اولویت نخست در گروه اول وجود دارد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد که با واگذاری سهام عدالت به افراد گروه اول، می‌توان در مرحله بعدی به ۸ میلیون نفر و در مرحله سوم به ۱۲ میلیون نفر دیگر سهام عدالت واگذار شود.

    وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی واگذاری سهام عدالت به افراد جامانده را تصویب کرده است، افزود: در صورتی که دولت نیز با این طرح و مصوبه موافقت کند می‌توانیم با واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های بورسی منابع بیشتری را برای دولت مهیا کنیم.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در صورت موافقت دولت تا دو ماه دیگر گروه نخست جاماندگان سهام عدالت، سهامدار می‌شوند. برای بقیه هم باید در محاسبه عدد با دولت به توافق برسیم و بعد از آن اجرایی می‌شود.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان