تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

بازگشت یک قابلیت قدیمی حذف شده به توئیتر!

بازگشت ویژگی پیش‌نمایش پست‌ های اینستاگرام در توئیتر که نزدیک به یک دهه پیش از این سرویس حذف شده بود، بار دیگر به این پلتفرم بازگشت.

توئیتر

رویداد۲۴ اینستاگرام اعلام کرده به پیش‌نمایش پست‌ها اجازه می‌دهد یک بار دیگر در پیوند‌های توئیتر ظاهر شوند. پیش‌نمایش‌ها از لحاظ فنی وجود دارد اما با آنچه این پلتفرم در سالیان گذشته  ارائه می‌داد، یکسان نیست و تا حدودی متفاوت ظاهر شده است.

اگر از کاربران قدیمی توئیتر و اینستاگرام باشید احتمالا توانایی اشتراک‌گذاری مستقیم پست‌های اینستاگرام در توئیتر را به یاد دارید؛ وقتی پیش‌نمایش حذف شد، بسیاری از کاربران مجبور شدند به دنبال راه‌های دیگری برای ساده‌سازی تعامل رسانه‌های اجتماعی بگردند. برخی به پلتفرم‌هایی مانند IFTT روی آوردند تا به اشتراک گذاری خودکار تصویر کامل از اینستاگرام در توئیتر ادامه دهند که از کسالت ایجاد پست‌های متعدد و تکرار مراحل مشابه جلوگیری کنند. 

توئیت اکانت اینستاگرام

در دسامبر سال ۲۰۱۲، توئیتر این ویژگی را غیرفعال کرد، زیرا اینکه کاربران بتوانند محتوا را از پلتفرم خود در سرویس رقیب مشاهده کنند، برای اینستاگرام خوشایند نبود. یکی از مدیران شرکت در آن زمان گفت که این اقدام در راستای وادار کردن کاربران به استفاده از اینستاگرام صورت گرفت.

اینکه چرا توئیتر تصمیم گرفته این ویژگی را پس از تقریبا یک دهه دوباره فعال کند، مشخص نیست. برخی حدس می‌زنند که این تصمیم راهی ساده برای جذب کاربران پس از سیل اخبار منفی که در چند ماه گذشته در مورد اینستاگرام، فیسبوک و شرکت مادر جدید متا منتشر شده، گرفته شده است. صرف نظر از دلیل اینکار، کاربران از بازگشت این ویژگی خوشحال خواهند شد، حتی اگر قالب بندی آن بسیار متفاوت از نسخه قبلی خود باشد.

در این ویژگی، به جای اینکه عکس‌های اینستاگرام با اندازه کامل نمایش داده شوند، یک کارت پیش‌نمایش پیوند در توئیت، مشابه نحوه نمایش لینک‌های یوتیوب تعبیه شده که  بهبود گسترده‌ای نسبت به متن هایپرلینک عمومی نه سال قبل، دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان