تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

۷۵ درصد مردم: واکسن اجباری شود

موافقت ۷۵ درصد مردم با واکسیناسیون اجباری و رکوردشکنی تزریق روزانه واکسن در کشور، امید‌ها برای کوتاه آمدن واکسن نزن‌ها را بیشتر کرده است.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ رکورد تزریق واکسیناسیون در کشور شکسته شد تا مطمئن شویم، این که  75 درصد مردم موافق اجباری شدن واکسیناسیون هستند، با اعداد و ارقام تزریق واکسن هم مطابقت دارد و تمایل به آن بیشتر و بیشتر شده است.

یک میلیون و 678 هزار دوز در یک روز
پنج شنبه گذشته، یک میلیون و 678 هزار و 67 دوز واکسن در کشور تزریق شد تا دوباره رکورد واکسیناسیون روزانه را بشکنیم. با آمار دو روز اخیر، تعداد کل واکسن های تزریق شده به 92 میلیون و 677 هزار دوز رسید که 54 میلیون و 764  آن دوز اول و 37 میلیون و 784 واکسن هم دوز دوم بوده است؛ آماری که روز به روز امیدبخش تر می شود و ما را به ایمنی جمعی نزدیک تر می کند.

 به گفته وزیر بهداشت، تاکنون ۸۰ درصد از جمعیت هدف، یک دوز و ۵۴ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و این یعنی هنوز 20 درصد آن ها حتی برای تزریق دوز اول هم مراجعه نکرده اند؛ افرادی که حالا دیگر نه فقط به دلیل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، بلکه به دلیل پاسخ به مطالبه عمومی مردمی که در نظرسنجی ها مشخص شده، باید برخورد جدی تری با آن ها داشت.

75 درصد مردم موافق اجباری شدن واکسیناسیون هستند  
  
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان یک نظرسنجی تلفنی برگزار کرده و درباره اجباری شدن واکسیناسیون از 1612 ایرانی بالای 18 سال (در شهرها و روستاهای مختلف کشور)، سوال کرده است. نتایج جالب این نظرسنجی را ببینید:

9/76درصد زنان و3/73درصد مردان با اجباری شدن واکسن موافق اند.

از نظر گروه های سنی،4/72 درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ سال،4/72افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۸۳ درصد افراد بالای ۵۰ سال موافق اجباری شدن واکسن هستند.

از نظر محل سکونت هم، 3/73 درصد ساکنان مراکز استان‌ها،2/75درصد ساکنان شهرهای کوچک‎تر و3/77درصد از افراد ساکن روستاها موافق اند که تزریق واکسن اجباری شود.

همچنین4/81درصد از افراد با تحصیلات زیردیپلم،2/74درصد دیپلمه ها و2/70درصد از افراد با تحصیلات دانشگاهی موافق اجباری‎شدن تزریق واکسن هستند.

طبق این نظرسنجی، در مجموع1/75 درصد بیان کردند موافق اجباری شدن تزریق واکسن کرونا هستند. در مقابل6/21درصد با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای همه مخالف هستند. 3/3درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.


بیشتر بخوانید: قربانیان پیک ششم کرونا چه کسانی خواهند بود؟


آمار قابل توجه موافقان واکسیناسیون اجباری در جهان
اگر به آمارها و نظرسنجی های جهانی هم نگاه داشته باشیم، خواهیم دید که مردم بسیاری از کشورهای جهان هم با اجباری شدن واکسیناسیون موافق اند: طبق گزارش دویچه وله، بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه یک تلویزیون آلمان روز چهارم نوامبر(13 آبان)، شمار طرفداران واکسیناسیون اجباری به ۵۷ درصد رسیده است. همچنین نظرسنجی اکونومیست و  یوگاو نشان می دهد که 52 درصد بزرگ سالان در آمریکا حامی فرمان واکسیناسیون اجباری هستند. در انگلستان و ایتالیا هم به ترتیب 76 و 71 درصد مردم موافق واکسیناسیون هستند.

ثمره واکسیناسیون؛ 2 روز بدون فوتی در خوزستان
این که چرا 75 درصد مردم ما هم موافق اجباری شدن واکسن هستند، به غیر مشاهده تجربه بین المللی، مصداق داخلی هم دارد و کاهش آمار بیماران بستری و فوتی پس از واکسیناسیون گسترده، آن ها را مطمئن کرده است. نمونه این آمار را هم دیروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد و گفت: «خوشبختانه در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه ۱۴ آبان، برای دومین بار در بیست روز اخیر هیچ مورد فوت ناشی از بیماری کرونا در خوزستان ثبت نشد».

اول کاهش فوتی ها، بعد کاهش بیماران بستری  و سرپایی
این نکته دکتر «جان بابایی» معاون درمان وزیر بهداشت هم مهم است که بدانیم «شاید واقعا نتوان تعداد مبتلایان به کرونا را کاهش داد اما هدف اصلی از واکسیناسیون، ابتدا کاهش آمار مرگ و میر، بعد کاهش بستری هاست وگرنه بالا بودن تعداد مبتلایان و بیماران سرپایی جای نگرانی چندانی ندارد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
اره حالاامار فوتی نمیدن که بگن اثرات واکسن،برین دلقکهاما خام حرفاتون نمیشیم طی این دوسال خیلی مغلطه کاری ازتون دیدیم ماهیچ اعتمادی به دستگاه بهداشت اون بهداشت جهانی نداریم،کرونا ازاولش تاحالاهمش فتنه ،حقه،خودتون مردم میزدین میکشتین غیرکرونایی هم تو امار کرونامیزاشتین حالااومدین میگن اثرات واکسن،اقای رییس جمهور گفتن درمورد واکسن کشورما اقناعی اجباری نیست وهیچ حقی ندارین محدودیتی اجراکنین علیه واکسن نزدها.شماهاکه نبایدبترسید ایمنی هستید اون ماهاهستیم باید بترسیم که بقول خودتون واکسن نمیزنیم.من به شخصه طی این2سال تجربه شده داروی امام کاظم تجربه اش دیدم تابحال حتی یه علامت کوچیک هم ندیدم همه جابدون ماسک میرم.پس من واکسنی که برام موردتاییداز کلام اهل بیت استفاده دارم میکنم.
نظرات شما
پیشخوان