تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰

راز تلخی که عروس ۱۹ ساله از داماد میدانست / کاش به پدرم می‌گفتم!

وقتی نتوانستم هزینه‌های سنگین اعتیاد همسرم را تامین کنم او به خرده فروشی مواد مخدر روی آورد، اما طولی نکشید که ...

راز نوعروس

رویداد۲۴  زن ۴۰ ساله در حالی که بیان می‌کرد بعد از دستگیری همسرم روزگار سختی را می‌گذراندم، درباره سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد گفت: تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواندم و بعد از آن نزد مادرم به امور خانه داری مشغول شدم.

پدرم نیز یک کارگر ساده بود که به سختی می‌توانست مخارج زندگی خانواده پرجمعیت مان را تامین کند. خلاصه ۱۹ سال داشتم که با «قنبرعلی» ازدواج کردم و از همان روز‌های آغازین زندگی مشترک متوجه شدم شوهرم به مواد مخدر اعتیاد دارد، اما این موضوع را از خانواده ام پنهان کردم چرا که امیدوار بودم اعتیادش را ترک کند.

از سوی دیگر نیز طلاق در خانواده ما مرسوم نبود و موضوعی مذموم شمرده می‌شد. با وجود این خودم نیز از جدایی و طلاق وحشت داشتم، چون خانواده ام در حاشیه شهر زندگی می‌کردند و اوضاع نابسامانی از نظر مالی داشتند.


بیشتر بخوانید: قتل تلخ و وحشتناک معلم ۴۵ ساله زنجانی


این درحالی بود که اعتیاد همسرم هر روز بیشتر می‌شد و او در عمق این منجلاب فرو می‌رفت تا جایی که دیگر توان کارکردن نداشت و نمی‌توانست مخارج زندگی را تامین کند.

با آن که در خانه پدر شوهرم سکونت داشتیم و اجاره نمی‌دادیم، ولی روزگارمان خیلی سخت می‌گذشت. خانواده همسرم اصرار داشتند من باید بیشتر صبر کنم و خودم بیرون از منزل مشغول کار شوم تا فرزندانم گرسنه نمانند.

چاره دیگری نداشتم به همین دلیل در یک کارگاه هنری کاری برای خود دست و پا کردم تا بتوانم شوهرم را در مراکز ترک اعتیاد بستری کنم، اما تلاش هایم هیچ فایده‌ای نداشت چرا که او در مدت کوتاهی دوباره به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد و هیچ حامی و پشتیبانی هم نداشت.

خلاصه هزینه‌های اعتیاد همسرم روز به روز بیشتر می‌شد تا این که به خرده فروشی مواد مخدر روی آورد، اما طولی نکشید که ماموران انتظامی به سراغش آمدند و او را به همراه مقداری مواد مخدر دستگیر کردند. بعد از آن هم شوهرم روانه زندان شد تا حکم دادگاه صادر شود.

این گونه بود که زندگی من نیز فروپاشید و من هم گرفتار شعله‌های آتشی شدم که همسرم با آن زندگی بسیاری از جوانان را سوزانده بود. به طوری که اکنون نمی‌توانم هزینه‌های خود و فرزندانم را تامین کنم. اگرچه اونیز خود قربانی آتش افروزی دیگران بود. از سوی دیگر یقین دارم همسرم بعد از آزادی از زندان دوباره مصرف مواد مخدر را شروع می‌کند و بازهم به روزگار سیاه باز می‌گردیم. حالا هم آمده ام تا مرا راهنمایی کنید و...

اقدامات مشاوره‌ای و حمایتی از این زن جوان توسط کارشناسان زبده دایره مددکاری اجتماعی با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ غلام علی مالداری (رئیس کلانتری پنجتن) آغاز شد.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان