تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سازمان بورس / محمدمهدی سلیمی زاده کیست؟

انتصابات پرحاشیه در دولت ابراهیم رییسی ادامه دارد و حالا نوبت به سازمان بورس رسیده است. طبق پیگیری‌های رویداد۲۴ رییس بسیج دانشگاه تهران به سمت مدیر روابط عمومی بورس رسیده است؟

روابط عمومی سازمان بورس

رویداد۲۴ هما حسینی: تقسیم کرسی‌های مدیریتی در دولت ابراهیم رییسی این روز‌ها حواشی زیادی دارد. در دولت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هم انتصابات فامیلی و عجیب حرف اول را می‌زد و دولت سیزدهم هم به همان منوال در حال تقسیم قدرت است.

وزنه دانشگاه امام صادق در این دولت در کرسی‌های مدیریتی سنگین شده تا حدی که گفته شده وزیر اقتصاد به سازمان مالیاتی، بانک مرکزی و بورس اعلام کرده تا حد امکان از انتصاب فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق خودداری کنند تا حاشیه‌های نالازم ایجاد نشود.

حالا در سازمان بورس کسانی در حال گرفتن کرسی‌های مدیریتی هستند که گرچه امام صادقی نیستند، اما نه مدرک مرتبط دارند و نه سوابق اجرایی لازم بلکه به دلایل دیگری از جمله نزدیکی به افراد ذی‌نفوذ در دولت رییسی به این سمت‌ها منصوب شدند.

در آخرین انتصابات سازمان بورس، محمدهادی سلیمی‌زاده به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس منصوب شد. سلیمی زاده دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد راهبرد‌های اقتصادی است. مهم‌ترین سابقه اجرایی او رییس بسیج دانشگاه تهران در دوره فرهاد رهبر است. با توجه به همین سابقه هم به نظر می‌رسد سلیمی زاده نیروی نزدیک به فرهاد رهبر برای انتصاب سمت مدیر روابط عمومی بورس بوده است. اتفاقا خود فرهاد رهبر نیز در مراسم معارفه او حضور داشته است. باشگاه خبرنگاران در خبری که سال منتشر کرده نوشته «در مراسم مراسم توديع و معارفه مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه تهران كه فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران و مهندس قديانی رئيس سازمان بسيج دانشجويي در آن حضور داشتند، از زحمات مهدی صفارهرندی به عنوان مسئول بسيج قبلی دانشگاه تهران تقدير و محمدهادی سليمی‌زاده به عنوان مسئول جديد اين تشكل دانشجویی معرفی شد.»

سلیمی زاده پیش از این تهیه‌کنندگی و سردبیری برنامه پایش را به عهده داشته و بیشترین سوابق اجرایی او هم به فعالیت در صداوسیما منتهی می‌شود. او عضو شورای اقتصاد صداوسیما و تهیه کننده برخی برنامه‌های این سازمان بوده است.

سلیمی زاده حوزه تخصصی خود را مستندسازی معرفی می‌کند و با جستجوی اینترنتی متوجه می‌شویم تنوع زیادی در این حوزه تخصصی داشته؛ او درباره محصولات تراریخته مستند ساخته و برنامه‌های «آینه و شمعدون» و «تکانه» از کار‌های اوست.

نام رییس جدید روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس به عنوان مدیر عامل «اندیشکده تنها مسیر» ثبت شده است. طبق اطلاعات آگهی روزنامه رسمی، رییس و سهام‌دار عمده این اندیشکده، «کوشا اعتمادی» است. کوشا اعتمادی مستندساز است که «دشمن را از دور باید دید» از آثار او در جشنواره عمار است. نایب رییس این اندیشکده هم عبدالحسین افتخاری است که او هم از روحانیون مهم قم است و در دانشگاه امام باقر تدریس می‌کند.

کارنامه سلیمی زاده را هر چه جستجو کنیم به هیچ سابقه‌ای مربوط به کار روابط عمومی نمی‌رسیم، اما او با همین کارنامه غیرمرتبط اکنون مدیر کل روابط عمومی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی ایران یعنی سازمان بورس رسیده است.


بیشتر بخوانید: مثلث دانشگاه امام صادق، صداوسیما و دولت رئیسی/ امام صادقی‌ها چگونه مدیر می‌شوند؟ +جدول


سلیمی زاده بورس

اندیشکده تنها مسیر

سید کوشا اعتمادی

محمدهادی سلیمی زاده مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس

محمدهادی سلیمی زاده تلویزیون

اما انتصاب افراد با سابقه نامرتبط در بورس به سلیمی زاده ختم نمی‌شود. علی نقوی هم به تازگی به سمت مدیرعامل بورس انرژی منصوب شده است؛ البته او هم با سوابق اجرایی و تحصیلی غیرمرتبط.

نقوی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه باهنر کرمان و کارشناسی ارشد جامعه شناسی با عنوان پایان‌نامه «کافی‌شاپ و قهوه‌خانه‌ها» است. او گفته مدرک دی‌بی‌ای (دکترای مدیریت کسب و کار) دارد، اما ارائه و ثبت نشده است.

نقوی این روز‌ها به دلیل دیگری هم درصدر اخبار است. اخیرا فیش حقوقی منتسب به او با رقم ۱۱۵ میلیون تومان منتشر شده است که نه تکذیب و نه تایید شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان