تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مجتبی عبداللهی سردار البرز؛ استاندار نظامی که پیام روشنی به مردم کرج بود

مجتبی عبداللهی از نیروهای نزدیک به محمدباقر قالیباف به عنوان استاندار البرز انتخاب شده است. عبداللهی زمانی قرار بود شهردار تهران شود اما نه او و نه قالیباف حریف علیرضا زاکانی نشدند در جدال زاکانیون و قالیبافیون برای تصاحب مناصب دولتی، گروه اول پیروز شدند، با این حال یاران قالیباف نیز بیکار ننشسته‌اند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

رویداد۲۴ روز قبل از آنکه مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود، مجتبی عبدالهی به عنوان استاندار البرز انتخاب شد. گرچه مسئولیت استاندای البرز، قابل مقایسه با وزارت نیست اما به هر حال یکی از گزینه‌های جدی تیم قالیباف برای شهرداری تهران، در مسئولیتی مهم قرار گرفت تا رقابت «زاکانیون» و «قالیبافیون» برای اشغال مناصب دولتی همچنان ادامه داشته باشد.

زمانی که هنوز انتخابات ۱۴۰۰ برگزار نشده بود و نام محمدباقر قالیباف هم یکی از نام‌های جدی نامزدی ریاست جمهوری بود، از مجتبی عبداللهی به عنوان وزیر احتمالی کابینه قالیباف یاد می‌شد. زمانی هم که نام عبداللهی از گردونه گزینه‌های انتصاب شهرداری تهران حذف شد، در شورا درگیری‌هایی رخ داد؛ آن زمان ناصر امانی به حذف عبداللهی معترض شد و از اینکه افرادی سیاسی که حتی برای این مسئولیت اعلام آمادگی نکرده یا در پست‌های مهم اشتغال دارند رای آورده‌اند انتقاد کرده بود و به عنوان اعتراض از جلسه شورای شهر تهران خارج شد اما با وساطت چند عضو دیگر به جلسه بازگشته بود. 

نیرو‌های حاشیه‌ای قالیباف البته حالا در حاشیه نیستند و مثلا مهدی مسکنی که معاون وزارت کار شده است. او پیش از این از نیرو‌های نزدیک به زهرا مشیر استخاره همسر قالیباف بوده است. اما مجتبی عبدالهی از نزدیکترین سرداران سپاه به محمدباقر قالیباف است که با او به شهرداری تهران آمد و با او از شهرداری تهران منفک شد.

مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران (از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶)، مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، شهرداری منطقه ۷ و ۲۰ شهر تهران (از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ )، مدیریت حوزه ریاست و هیات مدیره بنیاد تعاون سپاه، مسئول اجرایی و پشتیبانی خانه‌های سازمانی بنیاد تعاون سپاه، معاون خدمات شهری و محیط زیست (از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵) و معاون شهردار تهران در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی (در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف)، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مسافرتی پرسپولیس وابسته بنیاد مستضعفان و جانبازان و عضویت در هیات مدیره تعدادی از شرکت‌های بنیاد مستضعفان و جانبازان از سوابق او بوده است.


بیشتر بخوانید: چالش سرداران در آذربایجان/ انتخاب استانداران مناطق ترک‌نشین چه پیامی دارد؟


البته مجتبی عبدالهی حضوری کم‌حاشیه در شهرداری داشت با این حال گاهی عملکرد او مورد انتقاد رسانه‌ها قرار می‌گرفت؛ مثل زمانی که از هزینه بالا و خارج چارچوب شهرداری تهران در مراسم اربعین انتقاد شده بود و عبدالهی ادعا کرده بود اکثر زائران ایرانی اربعین از تهران هستند و هزینه‌ها را در دایره وظایف شهرداری تهران تعریف کرده بود.

افشین حبیب زاده درباره عبداللهی گفته بود که کمیته مراسم اربعین فقط در یک قلم ۱۵ میلیارد تومان در عراق هزینه کرده است و عبداللهی نیز پاسخ داده بود که «صحبت‌های حبیب زاده صحت دارد بله ما فقط پنج میلیارد تومان اعتبار داشتیم و همواره از بودجه مصوب بیشتر هزینه کرده‌ایم اما با توجه به آماده شدن زیرساخت‌ها به زودی این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.»

به گزارش رویداد۲۴ اوج فعالیت عبدالهی، به انتخابات ۱۴۰۰ باز می‌گردد؛ زمانی که او قصد داشت لیستی از نیرو‌های نزدیک به قالیباف را برای انتخابات مجلس تهران سازماندهی کند، اما سرانجام از ائتلاف سروری-چمران شکست خورد و از آن فهرست فقط ناصر امانی توانست وارد لیست اصلی اصولگرایان و در نتیجه وارد شورای شهر تهران شود.

عبداللهی هم مثل بسیاری از مدیران شهرداری در دوره قالیباف، از حاشیه‌های اخبار اقتصادی دور نماند و حتی بعضی رسانه‌ها نوشتند به خاطر برخی اتفاقات در شهرداری تهران عبداللهی سال ۹۸ به دادگاه احضار شده است. البته هیچگاه ادعاها علیه او در دادگاه مطرح هم نشد و نه خود او درباره چنین مسائلی توضیح داد و نه قوه قضاییه لازم دید درباره آن سخن بگوید و جالب آنکه کسانی که میرلوحی که از آن سخن گفتند به دادگاه رفتند و محکوم شدند!

درباره عبداللهی همچنین گفته شده که مسئولیت بخشی از واگذاری‌های املاک شهرداری که بعدها با نام «املاک نجومی» مطرح شد، از طریق معاونت اجتماعی شهرداری بوده که در دوره سردار عبداللهی رخ داده است. مشخص نیست خود عبداللهی در این واگذاری‌ها نقش داشته یا این اتفاقات در حوزه تحت مدیریتش بوده و ارتباطی به او نداشته است؛ هر چه بود مشخص بود که این املاک یا رایگان یا با اجاره‌های بسیار کم در اختیار برخی نهاد‌ها و افراد قرار گرفته بود. پیش از این برخی رسانه‌ها مثل رویداد۲۴ و اسکان نیوز و ... به برخی از این واگذاری‌ها اشاره کرده بودند.

زمانی که عبداللهی معاون شهردار تهران شده بود، اعضای شورای شهر از او گلایه می‌کردند که اتوبوسی نیرو آورده است؛ از جمله اسماعیل دوستی گفته بود آقای عبداللهی در معاونت اجتماعی انقلاب کرده و همه را جابجا کرده است: «آقای عبداللهی توضیح دهند دلیل این همه جابجایی و ایجاد نگرانی در مدیران معاونت اجتماعی چیست؟» همان زمان هم عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه نسبت به اين تغييرات انتقاد كرد: «شورا در عزل و نصب شهرداران دخالت ندارد اما باید علت این جا‌بجایی‌ها مشخص شود. اگر این افراد مناسب بوده‌اند، چرا تغییر می‌کنند، وگرنه چرا از ابتدا منصوب شدند؟ با این تغییرات در بدنه شهرداری تکلیف ثبات مدیریتی چه می‌شود؟»

مجتبی عبداللهی حالا با این سابقه به استانداری البرز رسیده است. استان البرز و شهر کرج، فاصله بسیار کمی با تهران دارند و این فرصت برای عبدالهی فراهم است تا از تحولات سیاسی تهران دور نماند؛ چنانچه در یک سال گذشته نیز کرج‌نشینان حضور جدی در عرصه سیاست ایران داشته‌اند؛ از تندروهایی که دیوار سفارت عربستان را فتح کردند تا معترضانی که در آبان ۹۸ چند روز در کرج و شهر‌های اطراف آن اعتراضات بزرگ و بی‌سابقه‌ای رقم زدند به شکلی که بیشترین فیلم‌های اعتراضات مربوط به کرج بود. حالا در چنین شرایطی یک استاندار نظامی می‌تواند پیام روشنی به مردم البرز باشد؛ چنانچه یک وزیر کشور نظامی پیام روشنی به مردم ایران بود!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
1
7
پیامش روشن است، به سر شلیک کردیم، به پا هم شلیک کردیم!!!!!
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
1
4
مردم ایران دیگه از گشنگی در حال تلف شدن هستن !!!
خشکسالی و الانم که فرو نشست زمین و آتش سوزی جنگل و قطعی برق و گرونی دوا درمون و ...خدا لعنت کنه باعث بانی این بدبختی رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
8
2
بیشرف ها شب تا صبح میشنن علیه دولت نوپا لجن پراکنی می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
3
6
فعلاً خو شما سوارید و ما پیاده و گروگان شما .
مملکت دست یه مشت جاکش و هی دست بدست میشه ،
تا بعد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
3
واقعا ماملت ازاین انتخاب های عجیب وقریب درکشورهاچ واچ هستیم انتخاب های فامیلی وباندی تاکی همین افرادها ورسانه هابشان درفارس وکیهان تادیروزدردولت روحانی بخاطرانتخاب دامادروحانی چه حرفها که نزدن والان درشهرداری تهران ودردولت ربسی دیگرخجالت ازملت راکنارگداشتن ورسانه هاهم طاهرااونجایشان راکشبدن که اعتراص نکنند ومچلس هم واقعا ساکت ومطیع شده است ودیگرهرروزیک وزیررابه مچلس بکشانند تمام شده است واقعاکشورشده گل وبلبل وامروزشنبه هم دلاررسیده ۲۹هزارتومان وصدای کسی هم درنمی اید تمام مبارک ستادمهندسی انتخابات کشورباشد
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
جای تعجب است، که در مقام انتقاد، با فحش رکیک، حرمت قلم نگه داشته نمی شود، افراد که بماند! حتی از مخالفت و بدتر از آن برانداز هم، انتظار فحاشی نیست.
البته معتقدم رویداد نباید چنین نظرهایی را منتشر کند.
نصرتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
1
شریفترین و بهترین انتخاب بنظرم جناب سردار عبدللهی هستند بعنوان استاندار،خیلی مردن و من چندباره میبینمشون وواثعا شریف هستند و خادم ملت ،درود برشماسردار،جونمم بخای میدم چون لایقی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
0
الان که یکسال از متن خبری می‌گذرد مردم استان البرز متوجه شدند که عبداللهی هیچ برنامه ای ندارد و در حال سپری روزها است و روز به روز اوضاع معیشتی مردم البرز بدتر از قبل میشود و آمار دزدی و سرقت و طلاق و بیکاری بیشتر ازقبل، یکسال صبر کردیم و نظری ندادیم چون نباید زود قضاوت میشد ولی حالا دیگر ب همه مشخص شده که اوضاع استان در دوره مدیریت ایشان به مراتب بدتر از قبل و اسفناک شده و شاخصهای استان گواه این مطلب هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
مطلب در عین دقت حقوقی که سایت دچار مشکل نشه ،خیلی مغرضانه بود. اول بند میگه «گفته شده» در فلان قضیه دخیل بوده بعد در ادامه جوری حرف میزنه که انگار قطعیه.

جای دیگه میگه «برخی رسانه ها نوشتند» بعد پایین ترش میگه وی «پاسخی نداده» (اصلا هم نمیگه خبرگزاری پرسیده و وی جواب نداده یا..) دو خط بعد هم القا میکنه که چون جواب نداده این جرمیه که حتما مرتکب شده.
نظرات شما
پیشخوان