تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۴ کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای چهار کلانشهر هشدار داد.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴  سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا امروز (۱۹ آبان ماه) برای مشهد، اراک و اصفهان  و پنج‌شنبه (۲۰ آبان ماه) برای اراک، تهران، مشهد و اصفهان قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک انتظار می‌رود. سازمان هواشناسی نسبت به امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهرها برای افراد سالمند و خردسال و به‌ویژه افراد با سابقه بیماری و ریوی، اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
پیشخوان