تاریخ انتشار: ۰۶:۴۷ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ بررسی می‌کند؛

لایت کوین؛ کوین برتر هفته/ قیمت بیت کوین وارد کانال ۷۰ هزار دلاری می‌شود؟

قیمت بیت کوین تحت تاثیر انتقاد‌هایی که نسبت به مصرف زیاد انرژی از این ارز دیجیتال می‌شد و ممنوعیت استخراج در چین، رقم‌هایی زیر ۳۰ هزار دلار را به ثبت رساند اما طی این چند ماه دوباره خود را بالا کشید و توانست قیمتی بیش از دوبرابر قیمت‌های ماه ژوئن را به ثبت برساند.

قیمت بیت کوین

رویداد۲۴ لایت کوین در هفته‌ای که گذشت رکورد زد و تا ثبت رشد ۳۰ درصدی طی یک روز هم پیش رفت. هفته قبل شیبا پیشتاز رشد در میان رمزارز‌ها بود، اما این هفته لایت کوین جای آن را گرفت. همچنین سایر کوین‌ها هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. پیش بینی‌ها برای وضعیت رمزارز‌ها تا پایان سال میلادی چیست؟

بازار رمزارز‌ها در هفته‌ای که گذشت روز‌های نسبتا خوبی را گذراند. بیت کوین پس از ثبت افزایش ۴۲ درصدی قیمت در اکتبر (مهر و آبان)، از ابتدای نوامبر (۱۰ آبان) بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است. رکورد پیشین بیت کوین مربوط به اواسط اکتبر است و تنها یک روز پس از راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) در آمریکا به ۶۷ هزار دلار رسیده بود.

قیمت بیت کوین در ژوئن (خرداد و تیر) تحت تاثیر انتقاد‌هایی که نسبت به مصرف زیاد انرژی از این ارز دیجیتال می‌شد و ممنوعیت استخراج در چین، رقم‌هایی زیر ۳۰ هزار دلار را به ثبت رسانده بود، اما طی این چند ماه دوباره خود را بالا کشید و توانست قیمتی بیش از دوبرابر قیمت‌های ماه ژوئن را به ثبت برساند.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار ارز دیجیتال در هفته آینده / دلیل ریزش قیمت بیت کوین چه بود؟


به واسطه رشد بیت کوین، سایر رمزارز‌ها هم تا حدی صعودی بودند. اتریوم که بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده آن بسیار امیدوار هستند و حتی برخی معتقدند می‌تواند جایگزین بیت کوین شود، روز‌های افزایشی را تجربه می‌کند و هفته گذشت رشد خوبی از خود به جای گذاشت. برخی پیش بینی می‌کنند تا پایان سال میلادی اتریوم رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، در بالاترین سطح به ۴۵ هزار و ۸۳۷ دلار رسیده است. هرچند در روز‌های پایانی هفته قدر از رشد شتابان فاصله گرفت و از سطح رکورد جدید قدری فاصله گرفته است و کاهش قیمت داشته، اما همچنان در کانال ۴۸۰۰ دلاری قرار دارد، اما همچنان ۱.۸ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. اتریوم در بازه زمانی یک هفته نیز رشدی ۸ درصدی را ثبت کرده است.

اما رکوردزدن بزرگ هفته لایت کوین بود. لایت کوین رشد نزدیک به ۳۰ درصد طی یک روز، مهم‌ترین برنده در میان ارز‌های بزرگ به شمار می‌رود. قیمت لایت کوین اکنون به ۲۵۰ دلار رسیده است و در مقیاس یک هفته رشد قابل توجه ۲۴ درصدی را ثبت کرده است.

پس از آن کاردانو با رشد ۱۱ درصدی اخیر از رمزارز‌های برنده هفته محسوب می‌شود.

قیمت بیت کوین و ورود به کانال ۷۰ هزار دلاری

در مجموع بیت کوین برای ورود به کانال ۷۰ هزار دلاری خود را آماده کرده است. در ساعات ابتدایی امروز قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از ۶۸،۰۰۰ دلار عبور کرد و در بالاترین سطح به ۶۸،۵۳۰ دلار رسید. همچنین سرمایه‌گذاران برای معامله‌های بلندمدت خود در حال خرید و انباشت سریع این ارز دیجیتال و تخلیه موجودی صرافی‌های متمرکز هستند.

کارشناسان معتقدند این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از این امر باشد که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی ارزش این رمزارز تداوم خواهد داشت، به نظر می‌رسد که دستیابی به سطح ۷۰هزار دلاری برای بیت‌کوین دور از دسترس نباشد.

اکثر پیش بینی‌ها برای بازار رمز ارز تا پایان سال میلادی خوش بینانه است و بسیاری از تحلیل گران برجسته جهانی نوید رشد رمزارز‌ها تا پایان سال را می‌دهند. در این میان به هرحال از آنجه که بیت کوین بیش از دیگر رمزارز‌ها از پشتوانه برخوردار است، احتمال افزایش این کوین بیش از دیگر رمزارز‌ها پیش بینی می‌شود.

سی‌ان‌بی‌سی در یک گزارش با اشاره به روی خوش برخی سیاست مداران به رمزارز‌ها پیش بینی کرده تا پایان سال میلادی شاهد اتفاقات خوشی در این بازار خواهیم بود. شهردار جدید شهر نیویورک اعلام کرد حقوق سه ماه ابتدایی کار خود را بر حسب بیت کوین دریافت خواهد کرد. با توجه به اینکه شهر نیویورک بزرگ‌ترین قطب مالی و بانکی جهان محسوب می‌شود، روی کار آمدن اریک ادامز که در پیامی توییتری گفته است این شهر را به قطب ارز‌های دیجیتالی دنیا نیز تبدیل خواهد کرد، خبری بسیار مثبت تلقی شده و باید منتظر روز‌های سبزتری برای بازار در آینده بود.

همچنین شهردار شهر میامی که از طرفداران سرسخت بیت کوین نیز محسوب می‌شود اعلام کرد ماه آینده حقوق خود را بر حسب بیت کوین دریافت خواهد کرد. وی که پیش از این نیز پیشنهاد پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را بیت کوین مطرح کرده بود، اولین مقام آمریکایی خواهد بود که حقوق بیت کوینی خواهد گرفت.

هرچند اکثریت تحلیل‌ها حول رشد رمزارز‌ها تا پایان سال میلادی می‌چرخد، اما موضوع مهمی که به گفته برخی کارشناسان، سرمایه‌گذاران باید حواسشان باشد، اصلاح موقت قیمت‌ها است. به نظر می‌رسد در کوتاه مدت باید مواظب اصلاحات کوچک و موقت بود. شاخص فاندینگ ریشو در حال حاضر در سطح بالایی قرار گرفته است که نشان می‌دهد بازار آینده به شدت داغ است و خطر افت قیمت وجود دارد. بعد از اینکه قیمت بیت کوین برای اولین بار به یک سقف قیمتی جدید رسید، RSI شاخص Open_Interest به منطقه خطر (بالای عدد ۷۰) رسید و از آنجا ریجکت شد. همین اتفاق برای شاخص Funding_Rate نیز افتاد و همزمان با ریزش Open_Interest، کاهش یافت.

این نکته از آن منظر مهم است که سرمایه‌گذاران خُرد در چنین شرایطی بهتر است تصمیم به خرید و فروش‌های هیجانی و کوتاه مدت نگیرند چرا که ممکن است در خلال این اصلاح قیمت‌ها متضرر شوند. در عوض می‌توان روی سرمایه‌گذاری کوچک، اما طولانی مدت‌تر در بازار رمز ارز حساب باز کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیت کوین ، رمز ارز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان