تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با رویداد۲۴:

اقتصاد مملکت با بحران روبروست/ انتقادات از دولت ابراهیم رئیسی به مرور شدیدتر خواهد شد

یک نماینده مجلس می‌گوید: اینکه دولت به سفر‌های استانی می‌رود تا با مردم ارتباط بگیرد خوب است، اما نمی‌شود یک مسئول عالی بگوید ما سفر استانی می‌رویم که مشکلات را کشف کنیم؛ کشور با بحران رو به رو است و مشکلات مشخص است.

غلامرضا نوری

رویداد۲۴ محمد آیتی: سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم پس از تشکیل کابینه‌اش تصمیم گرفت که آخر هفته‌ها را با اعضای دولت به سفر‌های استانی بگذراند تا به واسطه به میان مردم رفتن و بازدید‌های میدانی بتواند گره از مشکلات جامعه باز کند.

دولت در حالی چهارمین ماه کاری خود را سپری می‌کند که همچنان خبری از بهبود معیشت و بازگشت ثبات به بازار و قیمت‌ها نیست و مشکلات گذشته نه تنها رفع نشده که روز به روز بیشتر هم شده است.

یک ماهی است که هر وقت پیچ رادیو مجلس را باز می‌کنیم، صدای انتقاد یک نماینده اصولگرا علیه دولت را می‌شنویم و به نظر می‌رسد صبر نمایندگان یازدهم هم در حال تمام‌شدن است و انتظار دارند دولت هرچه زودتر فضا را به نفع مردم تغییر دهد.


بیشتر بخوانید:مشکلات حل نشود احتمال تکرار حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ وجود دارد/ آینده بهتر در گرو رابطه با دنیاست


غلامرضا نوری نماینده بستان آباد معتقد است اعتراضات و انتقادات نمایندگان علیه دولت در یک ماه گذشته منطقی است، چون این روال، مشی مجلس است و ما باید بازتاب صدا و مشکلات مردم باشیم و در این رابطه نباید مراعات هیچ دولتی را کرد.

اقتصاد مملکت با بحران روبروست

او به رویداد۲۴ گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، بنای مجلس فرصت‌دادن به رییس جمهور و کابینه‌اش بود، اما با گذشت بیش از سه ماه حالا شاهد انتقادات برخی نمایندگان هستیم و به نظرم اگر روال کار دولت همین باشد، انتقادات به مرور شدیدتر هم خواهد شد، چون کار خاصی صورت نگرفته و فرصت منطقی که نمایندگان برای برخی کار‌ها در ذهن داشتند بدون دستاوردی رو به پایان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اینکه دولت به سفر‌های استانی می‌رود تا با مردم ارتباط بگیرد خوب است، اما برای هر چیزی باید حدی قائل شد. مثلاً نمی‌شود یک مسئول ارشد بگوید ما سفر استانی می‌رویم که مشکلات را کشف کنیم. مشکلات امروز مردم برای همه واضح و روشن است؛ مدت‌هاست اقتصاد مملکت با بحران روبروست و معیشت مردم به خطر افتاده و نیازی نیست دنبال کشف مشکل رفت. اینکه مسئولی هنوز مشکل را کشف نکرده جای تامل دارد. اکنون انتظار همه از دولتمردان، ارائه راهکار است.

نوری اظهار داشت: در ملاقات مسئولان با اقشار مختلف مردم، گلایه‌هایی از سوی مردم مطرح می‌شود و آن‌ها انتظاراتی دارند. وقتی مسئولان این حرف‌ها بشنوند و سریعاً فکر چاره نکنند و پس از مدتی راهکار ارائه ندهند خواهیم دید که بی‌اعتمادی در جامعه به اوج خود خواهد رسید و به مرور، سفر‌های استانی به ضدتبلیغ تبدیل خواهد شد.

دولت ابراهیم رئیسی برنامه ندارد

وی در پاسخ به اینکه مشکل کار کجاست که با وجود عیان‌ بودن مسائل، همچنان دولت نتوانسته گره خاصی را باز کند؟ گفت: به اعتقاد من، دولت اساساً برنامه خاصی ندارد. این بی‌برنامگی حتی در ایام ارائه برنامه وزرای پیشنهادی به چشم آمد. دولت هنوز به سوالات اساسی ما پاسخ درستی نداده است. ما سوال داریم که برای کسری بودجه چه می‌خواهند بکنند؟ یا تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها چگونه انجام خواهد شد؟ از طرفی، در موضوعاتی مثل FATF و برجام هم عملکرد روشنی که نشان دهد دولت می‌خواهد ابتکار عمل را به دست بگیرد، نمی‌بینیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بی‌برنامگی آقای رئیسی و نداشتن راهکار از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود و این شرایط به وجود آمده برای من غیرقابل پیش‌بینی نبود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
1
این حرفها رو از همون روز اول خیلی از دلسوزان و کسانی که غیرت ایرانی داشتند ،گفتند، ولی با انگ غرب گرا بودن یا زندانی کردن ، تو نطفه خفه کردن،تا برنامه نداشته باشیم و تحریم ها حذف نشن؛ هیچ اتفاقی خاصی در وضعیت مردم ایجاد نمی شه، وضع بدتر می شه، اقای رییسی عالی، ولی ایشان هنوز در قوه قضاییه تشریف دارن، که با سفر کردن ، مشکل حقوقی افراد حل می شود، دولت تو ایران ، همه کاره مردم است، اقتصاد مشکلات کاملا مشخصه، رانت یک عده به خصوص که به اسم اسلام دارن خون مردم می خورن، اسلام عزیز در خطر می اندازن،این مهم ترین است و عدم شفافیت،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
2
مشکل ِ اقتصادی مملکت، اقتصادی نیست بلکه سیاسی است و همه این را می دانند اما کسی زیر بارش نمی رود !؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
1
اینم از دولت آقای رئیسی! یادش بخیر گفت اقتصاد را شرطی نمی‌کنیم! دلار در آستانه 29 هزار تومان!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان