تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

طلا در بازار جهانی جهش کرد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

طلا در بازار جهانی جهش کرد

رویداد۲۴ به گزارش رویترز، در حالی که نگرانی‌ها از رشد قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران افزایش یابد، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و بیشترین رشد هفتگی در طی ۶ ماه گذشته را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.
در همین حال شاخص ارزش دلار دیروز به بالاترین رقم از جولای ۲۰۲۰ رسید و مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شد. اما به دلیل ثبت بیشترین جهش قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا در ۳۰ سال گذشته که در ماه گذشته اتفاق افتاد قیمت طلا بیشترین رشد هفتگی از ۷ می‌را به ثبت رساند.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «تا زمانی که اختلال‌های ایجاد شده در زنجیره عرضه بسیاری از محصولات برطرف نشود این قیمت‌های بالا تداوم خواهد داشت و همین عامل به نفع قیمت طلاست.»

رشد قابل توجه تورم همچنین سبب شده تا سرمایه گذاران احتمال افزایش سریع‌تر از انتظار نرخ بهره در آمریکا را مطرح نمایند.

مایکل لانگفورد مدیر موسسه مشورتی ایرگاید هم اظهار داشت، قیمت طلا در کوتاه مدت به پایین‌تر از ۱۸۵۰ دلار خواهد رسید، زیرا به نظر می‌رسد که فدرال رزرو مصمم به انقباضی کردن تدریجی سیاست پولی است.
در سایر بازار‌ها قیمت نقره در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت فلز پلاتین هم در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۰۸۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان